مایکروسافت نسخه باریک‌تر تاچ‌کاور 2 را به همراه نور پس‌زمینه صفحه کلید برای تبلت‌های جدید سرفیس معرفی کرد

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نسخه بروز شده دو پوشش فیزیکی تاچ‌کاور (Touch Cover) و تایپ‌کاور (Type Cover) را برای سرفیس‌های جدید معرفی کرد. کلیدهای تاچ‌کاو همچون نسل قبل لمسی هستند و تایپ ساده‌تر با تبلت‌های سرفیس را میسر می‌کنند. نکته عجیب اما جذاب در  تاچ کاور 2، استفاده از 1,092 سنسور برای دریافت دقیق دستورات لمسی است.
تبلیغات

در تاچ کاور اول که به همراه تبلت‌های Surface RT و Surface Pro معرفی شد، تنها 80 سنسور برای دریافت دستورات لمسی در نظر گرفته شده بود، اما مایکروسافت ادعا می‌کند که در تاچ کاور 2 تعداد سنسورهای لمسی را به 1,092 عدد افزایش داده تا دقت دریافت دستورات لمسی کاربر افزایش یابد.

این سنسورها باعث شده‌اند تا کل سطح کاور برای ارسال ژست‌های لمسی فعال شوند. مایکروسافت جزئیات زیادی در این باره اعلام نکرد، اما به نظر می‌رسد که کل سطح تاچ کاور همچون ترک‌پد عمل می‌کند و می‌توان از آن برای دسترسی به بخش‌های مختلف ویندوز 8 بهره برد.

مایکروسافت همچنین پشت کلیدهای لمسی چراغ‌هایی را تعبیه کرده تا بتوان به راحتی از آن در محیط‌های کم نور نیز بهره برد. جالب اینجاست که حتی با وجود اضافه شدن نور پس زمینه کلیدها، باز هم ضخامت تاچ کاور 2 نسبت به نسخه اول نزدیک به 2 میلی متر باریک‌تر شده است.

wireless adapter

مایکروسافت یک آداپتور بلوتوث را نیز به عنوان لوازم جانبی برای تاپ کاور 2 در نظر گرفته است که به قسمت جلوی صفحه کلید متصل شده و ارتباط بین تاپ کاور و تبلت را بصورت بی سیم میسر می‌کند. به این ترتیب می‌توان صفحه کلید را با فاصله نسبت به تبلت قرار داد و از آن استفاده کرد. این آداپتور بلوتوث دارای لبه‌های آهنربایی است تا به راحتی به تاچ کاور متصل گردد.

تاچ کاور 2 با قیمت 119.99 دلار و آداپتور بلوتوث آن با قیمت 59 دلار از اواخر همین ماه عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات