سرفیس‌ پرو جدید به‌همراه کاور باتری‌دار عرضه خواهد شد

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به فروش پایین تبلت‌های سرفیس مایکروسافت در هر دو نسخه‌ی RT و PRO، این شرکت در حال انجام تغییراتی در جهت بهینه‌سازی تبلت‌های خویش برای عرضه به بازار و جبران شکست قبلی است. به‌‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از شکست قبلی خود درس‌های فراوانی فراگرفته و براساس بازخوردهای کاربران در نظر دارد یک کاور قابل جداشدن جدید را معرفی کند که حاوی یک کیبرد و باتری داخلی است.
تبلیغات

تبلت‌های ویندوز 8 مایکروسافت هم‌اکنون با دو مدل کیبرد عرضه می‌شوند. Touch Cover‌ که یک سطح لمسی بوده واستفاده از آن کمی سخت است در حالی که کیبرد دیگر که ملقب به Type Cover ‌دارای کلیدهای فیزیکی ‌است. با توجه به اینکه هر دو کیبرد طرفداران خاص خود را دارند، اما هردو آنها از ضعف‌هایی رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به استحکام پایین هر دو و وزن کم‌ آنها اشاره کرد؛ چراکه کم بودن وزن باعث عدم تعادل در زمان استفاده در سطوح غیر صاف می‌شود چون تبلت سرفیس سنگین‌تر از کیبرد می‌باشد.

علارغم موج اولیه ایجاد شده برای خرید تبلت‌های مایکروسافت، در ادامه‌ی راه مایکروسافت با مشکلات فراوانی مواجه گردید و این موضوع منجر به کاهش قیمت این تبلت‌ها بصورت متوالی از جانب مایکروسافت شد. اما پس از مدت کوتاهی شایعاتی در مورد ارائه تبلتی جدید از مایکروسافت به گوش رسید که به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (Hawell) و حافظه‌ی رم بیشتر اشاره داشتند.

به‌نظر می‌رسد علاوه بر تغییراتی که در شایعات مطرح شده در سرفیس رخ خواهد داد، این تبلت به‌همراه کاورجدید عرضه خواهد شد، به‌طوریکه این کاور علاوه بر بهره بردن از کیبرد دارای یک باتری داخلی نیز خواهد بود که به‌عنوان یک منبع اضافی انرژی در هنگام اتصال تبلت به کاور ایفای نقش خواهد کرد. مسلما با اضافه شدن این باتری وزن کاورها نیز در حدود دوبرابر مقدار قبلی افزایش خواهد یافت. بطوریکه وزن Power Cover در حدود 500 گرم و Type Cover نیز دارای وزنی در حدود 300 گرم خواهد بود، ضمنا اضافه شدن باتری منجر به افزایش ضخامت شده و این کاورها به‌ترتیب دارای ضخامتی در حدود 9.75 میلی‌متر و 5.33 میلی‌متر خواهند بود.

به‌نظر می‌رسد که Power Cover پس از عرضه‌ی تبلت سرفیس 2 مایکروسافت به بازار عرضه شود. این کاورجدید فقط قابلیت استفاده در سرفیس پرو را داشته و می‌توان در نسخه‌ی قبلی سرفیس‌پرو نیز از آن استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات