LG Gpad معرفی شد:‌ بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش 8.3 اینچی، تراشه Snapdragon 600‌ به همراه 2 گیگابایت RAM

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
ال جی به بازار رقابت تبلت‌‌ها باز می‌گردد. این خبری‌ست که دیروز با رونمایی غول کره‌ای از تبلت اندرویدی GPad در نمایشگاه IFA‌ آلمان، از صحت آن اطمینان حاصل کردیم. برای آشنایی با محصول جدیدی که ال جی قرار است برای رقابت با رقبای سرسخت خود همچون آیپد مینی به بازار بفرستد، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در پشت بدنه  آلومینیومی LG GPad 8.3،  تراشه Snapdragon 600 به عنوان قلب تبلت قرار دارد. در قسمت جلو، صفحه نمایش 8.3 اینچی با کیفیت FULL HD‌، آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 4.2.2 را در مقابل چشمان کاربران به نمایش در می‌آورد.

از لحاظ بدنه، محصول جدید LG  از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار است و با  تلفن‌‌های هوشمند این شرکت که اغلب از پلاستیک سنگین تولید می‌شوند، اندکی فاصله دارد. تقریبا بیشتر قسمت‌های پشتی و کناری تبلت از جنس آلومینیوم هستند و  بخش‌های روشن در مدل سفید رنگ و بخش‌های تیره در مدل مشکی، که در زیر بدنه آلومینیومی قرار دارند،‌ از جنس پلاستیک هستند.

انتخاب سایز 8.3 اینچ برای این تبلت نیز داستان مخصوص به خود را دارد و این اندازه به صورت اتفاقی توسط ال‌جی انتخاب نشده است. در واقع ، ال‌جی راه درازی را برای به دست آوردن اندازه‌ای که اکثر کاربران بتوانند به راحتی آن را در یک دست نگه دارند، طی نموده است. برای این کار،‌ کره‌ای‌ها میانگین اندازه دست‌ها در کشور کره را بدست‌ آورده‌ و در نتایج تحقیقات خود عرض 127.29 میلی‌متر را برای یک دستی گرفتن  تبلت بدون دردسر انتخاب نموده‌اند. حاشیه صفحه نمایش نیز اندازه‌ای در حدود 7.3 میلی‌متر دارند که در کنار ضخامت 8.3 میلی‌متری این محصول، بهترین تلاش ال‌جی برای دستیابی به طراحی معقول و ایده‌آل به حساب می‌آید.

در بخش نرم‌افزاری نیز ال‌جی توان نرم‌افزاری خود را برای جلب  هر چه بیشتر کاربران به کار بسته است. نمونه این تلاش‌ها می‌توان به اپلیکشن‌ QPair‌ اشاره کرد که به کمک آن، می‌توانید کنترل فرامین ساده‌ای همچون پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی را در دیگر دستگاه‌های اندرویدی و از طریق بلوتوث اجرا نمایید.با تمامی این تفاسیر، ال‌جی برای رسیدن به اکوسیستمی‌ مشابه آنچه اپل در تبلت‌هایش ارائه می‌کند، راه درازی را در پیش دارد. به هر صورت برای بررسی بیشتر بخش نرم‌افزاری باید تا عرضه تبلت به بازار منتظر باشیم.

فروشگاه‌های کره‌ای، اولین میزبان تبلت جدید ال‌جی در سومین هفته سپتامبر (اوایل مهرماه) فروشگاه‌هایشان خواهند بود و پس از آن عرضه جهانی این تبلت نیز آغاز خواهد شد. ال‌جی هنوز صحبتی از قیمت و زمان دقیق عرضه در بازارهای جهانی نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات