ایسوس از نسل جدید تبلت‌های ارزان‌قیمت MeMo Pad8 و MeMo Pad10 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس دو محصول جدید را به تبلت‌های سری MeMo Pad اضافه کرد. قرار است دو مدل 8 و 10 از این خانواده قبل از تعطیلات سال جدید عرضه شوند. این کمپانی تایوانی هنوز برای اعلام بازه قیمتی این دو تازه وارد اعلام آمادگی نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که این دو تبلت با قیمت پایین‌تری نسبت به پرچمداران هم سایز خود، وارد بازار شوند.
تبلیغات

تبلت 8 اینچی MeMo Pad 8 مسلما بهترین نمونه در نوع خود نیست، اما تلاش ایسوس برای ارائه‌ی تبلتی خوش‌ساخت در خور تحسین است. قسمت جلوی MeMo Pad 8 بسیار براق طراحی شده که این مساله در فضای بسته چندان مشکل ساز نیست، اما در فضای بیرون ممکن است کمی آزار دهنده به چشم برسد. این تبلت از صفحه نمایشی با رزولوشن 800×1280 و یک دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در نمونه‌ی سفید‌رنگ، قسمت پشتی دستگاه همانند قسمت جلو بسیار براق بوده و یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه بلندگویی مشبک در این قسمت قرار دارند. در قسمت بالایی دستگاه جک هدفون، میکروفون و درگاه micro-USB قرار دارند. دکمه‌ی پاور و کنترل صدا در قسمت راست جای داده شده‌اند. وجود درگاه microSD هم در سمت چپ دستگاه امکان افزایش حافظه‌ی داخلی دستگاه را که 8 گیگابایت می‌باشد، فراهم می‌کند. MeMo Pad 8 به همراه پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و یک باطری که می‌تواند تا 9 ساعت دوام بیاورد ارائه خواهد شد. بدون اطلاع از قیمت تمام شده‌ی این تبلت، قضاوت در مورد آن کمی زود به نظر می‌رسد با این حال طراحی ظاهری مناسب و ارگونومی عالی آن که امکان نگه داشتن دستگاه با یک دست را می‌دهد از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

asus memo pad

Memo pad 10 هم که در واقع همان نسخه‌ی MeMo Pad FHD 10 با تغییراتی اندک می‌باشد، در بسیاری از موارد مانند رزولوشن 800×1280 صفحه نمایش و پردازنده‌ی 4 هسته ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز به همراه دوربین جلوی 1.2 گیگاپیکسلی با همتای 8 اینچی خود مشابه است. نکته‌ی قابل توجه در مورد این مدل، کاهش کیفیت دوربین پشتی نسبت به مدل قبلی و استفاده از دوربینی ۲ مگاپیکسلی بوده است! با این حال افزایش میزان حافظه‌ی داخلی به 16 گیگابایت و اندکی عمر باطری بیشتر ( 9.5 ساعت) نشان از تلاش برای ارتقا مدل قبلی دارد. دکمه‌ی پاور و میکروفن در قسمت بالایی دستگاه جای دارند و دکمه‌ تنظیم صدا و درگاه micro-USB در سمت راست و جک هدفون در سمت چپ قرار دارند. همچنین دو بلندگو در طرفین قسمت پشتی دستگاه در نظر گرفته شده‌اند که بلندی صدای قابل توجهی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات