نکسوس 7 جدید گوگل رسما معرفی شد: صفحه نمایش 1080p با 2 میلی ضخامت کمتر و 50 گرم سبک‌تر [بروز شد: اطلاعات تکمیلی و ویدئو]

پنج‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل بالاخره تبلت جدید نکسوس 7 را معرفی کرد، تبلتی که چند ساعت پیش کلیه مشخصات سخت افزاری و تصاویر مربوط به آن به بیرون درز کرد. گوگل اعلام کرد که نکسوس 7 جدید 2 میلی متر باریک‌تر و 50 گرم سبک‌تر از نسخه قبلی است. نکسوس 7 نیز همچون دیگر اعضاء خانواده نکسوس از سیستم‌عامل اندروید خام بهره می‌برد.
تبلیغات

نکسوس 7 اولین تلاش موفق گوگل برای ورود به دنیای اندروید بود و به لطف مشخصات سخت افزاری توانمند و قیمت استثنایی فروش بسیار خوبی را به ارمغان آورد و باعث افزایش نفوذ اندروید در دنیای تبلت‌ها شد.

در نسخه جدید نکسوس 7، لوگوی نکسوس بصورت افقی در پشت تبلت قرار گرفته تا گوگل نشان دهد که عملکرد اندروید در حالت افقی را افزایش داده است. حاشیه دور صفحه نمایش در نکسوس 7 جدید همچون نسخه قبلی عریض است و دکمه‌های ولوم صدا و پاور نیز در لبه‌ها قرار دارند.

اما نکسوس 7 جدید حالا دارای مشخصات سخت افزاری بسیار بهتری نسبت به نسخه اول است. رزولوشن صفحه نمایش به 1920 در 1200 پیکسل افزایش یافته است. گوگل از یک پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon S4 Pro با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و گرافیک Adreno 320 برای این تبلت بهره برده است. از دیگر مشخصات سخت افزاری نکسوس 7 جدید می‌توان به 2 گیگابایت حافظه رم و دوربین 5 مگاپیکسل در پشت تبلت اشاره کرد.

nexus7 org 02

گوگل همچنین یک جفت اسپیکر استریو را در نکسوس 7 خود جای داده است تا کیفیت صدای خروجی آن نسبت به نسل قبل ارتقاء یابد. نکسوس 7 جدید به همراه نسخه جدید اندروید یعنی نسخه 4.3 روانه بازار می‌شود.

در اندروید 4.3 تغییرات کمی نسبت به نسخه قبلی ایجاد شده است. در این نسخه از اندروید تنظیمات جدیدی برای استفاده چند کاربره از یک ابزار اضافه شده و از طریق آن می‌توان پروفایل‌های مختلفی برای کاربران متفاوت در نظر گرفت. به این ترتیب امکان محدود کردن دسترسی برخی از اپلیکیشن‌ها برای بعضی از کاربران ایجاد شده است. قابلیت دیگر این سیستم عامل، Bluetooth Smart نام دارد که در آن بلوتوث با انرژی کمتری کار می‌کند. در اندروید 4.3 پشتیبانی از OpenGL ES 3.0 اضافه شده که کار را برای تولید بازی‌های با گرافیک بالاتر راحت‌تر می‌کند.

نکسوس 7 همچنین از NFC و اتصال به شبکه LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه 16 گیگابایت نکسوس 7 با قیمت 229 دلار و نسخه 32 گیگابایت آن با قیمت 269 دلار به فروش خواهد رسید.

بروز رسانی:

بر اساس اطلاعات تکمیلی، قرار است نکسوس ۷ جدید از میانه‌های شهریور با قیمت ۱۵۹.۹۹ پوند (نسخه ۱۶ گیگابایتی)، در انگلستان عرضه شود.

در ادامه می‌توانید ویدئوی کار با نکسوس ۷ جدید را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات