ارزان‌ترین تبلت جهان بزودی به ارزان‌ترین فبلت دنیا بدل خواهد شد

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
دیتاوایند، کمپانی هندی که ارزان‌قیمت‌ترین تبلت‌های جهان را تولید می‌کند، این هفته 100,000 تبلت 40 دلاری خود را به مؤسسه فناوری هند فروخت. درحالی‌که استقبال از این تبلت ارزان‌قیمت رو به فزونی است، این کمپانی به‌دنبال تولید نسخه دیگری از محصولات خود با نام Aakash 3 است. محصول جدید دیتاوایند حاوی یک ارتقای قابل توجه است؛ Aakash 3 مجهز به درگاه سیم‌کارت بوده و می‌تواند مستقیماً به شبکه‌های تلفن‌ همراه متصل شود.
تبلیغات

دیتاوایند در نظر دارد تا با اضافه کردن رایگان این ویژگی به محصول جدیدش، علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده از این محصول به‌عنوان یک تلفن هوشمند، بستر لازم برای اتصال به اینترنت در همه‌جا را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد، که این اقدام نوید انقلابی اینترنتی در هند را می‌دهد.

این کمپانی به خوبی نیاز کاربران هندی را تشخیص داده است. میزان دسترسی و قیمت، اصلی‌ترین فاکتورهای پیشرفت اینترنت پرسرعت همراه است. دستگاه‌هایی ارزان‌قیمت با قابلیت اتصال به شبکه، تنها راه افزایش سهم این کمپانی از بازار هند و البته بسیاری از نقاط دیگر دنیا است. طبق گزارشی که اخیراً در رابطه با میزان استفاده از مرورگر اپرا مینی (یکی از مرورگرهای معروف وب برای تلفن‌های همراه) منتشر شده است، از ۱۰ گوشی که بیشترین استفاده را از این مرورگر داشته‌اند، ۹ مورد مربوط به تولیدات ارزان‌قیمت سامسونگ با قیمتی کمتر از 10,000 روپیه (185 دلار) بوده‌اند. البته این قیمت هنوز هم بالا است و شرکت‌هایی نظیر Micromax و Karbonn با ارائه محصولاتی با قیمت کمتر از 100 دلار، به سرعت در حال افزایش سهم خود در بازار هستند.

دولت هند تصمیم دارد تا با اختصاص یارانه به Aakaash 2 برای اهداف آموزشی و توسعه‌دهنده، آن را به قیمت 20 دلار به فروش برساند. این تبلت سخت‌افزاری خوبی داشته و علاوه بر درگاه USB و MicroSD، دارای دوربین نیز است. اگر دولت هند از Aakash 3 با قابلیت پشتیبانی از دیتا و مکالمه صوتی نیز حمایت و به آن یارانه اختصاص دهد، کمک خواهد کرد تا این محصول به ارزان‌قیمت‌ترین فبلت دنیا تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات