مایکروسافت حداقل مشخصات مورد نیاز برای تبلت‌های ویندوز 8 را تغییر داد: آیا تبلت های 7 اینچی ویندوز 8 در راهند؟!

جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت تاکنون اجازه نمی‌داد که تبلت‌های ویندوز 8 با رزولوشن کمتر از 768×1366 تولید شوند ولی حالا با تغییراتی اجازه تولید تبلت‌هایی با رزولوشن 768×1024 صادر شده است. هدف اصلی مایکروسافت این است که راه شرکای سخت‌افزاریش برای تولید تبلت‌های 7 و 8 اینچی را هموارتر سازد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیراً تغییراتی را در حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای تبلت‌های ویندوز 8 ایجاد کرده است. این تغییرات به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که تبلت‌های ویندوز 8 با حداقل رزولوشن 768×1024 تولید نمایند. ویندوز 8 پیش از این نیز از این رزولوشن پشتیبانی می‌کرد ولی مایکروسافت تولیدکنندگان را از تولید تبلت‌هایی با این رزولوشن منع کرده بود.

سیستم‌هایی که رزولوشنی کمتر از 768×1366 دارند، نمی‌توانند از قابلیت تازه مایکروسافت، یعنی Snap View که امکان اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم را فراهم می‌کند، استفاده کنند. هدف مایکروسافت از تغییر حداقل سخت‌افزار مورد نیاز آن است که با به‌روزرسانی به ویندوز بلو که در آن قابلیت Snap View برای رزولوشن 768×1024 نیز فراهم است، بتواند تبلت‌های مبتنی بر ویندوز بیشتری را راهی بازار کند.

در واقع می‌توان گفت که این تغییرات راه را برای ارائه تبلت های 7 و 8 اینچی ویندوزی هموارتر می‌سازد. در راهنمای رسمی مایکروسافت آمده: «انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی می‌تواند برای شرکایی که به‌دنبال ارائه محصولاتی برای بازارهای هدف دیگر هستند، بسیار مناسب باشد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات