HP در حال ساخت چندین تبلت گوناگون و به دنبال کسب مقام نخست در فروش سخت‌افزار است

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی HP (هیولت-پاکارد) در تلاش است تا پایان سال جاری میلادی با تولید چندین مدل تبلت، خود را به عنوان فروشنده‌ی برتر جهانی و حائز رتبه‌ی نخست در این زمینه مطرح نماید. بدین ترتیب باید اذعان کنیم که Slate 7 این شرکت تنها آغازی بر نبرد تمام عیاری در حوزه‌ی تبلت‌هاست که بی‌شک می‌توان آن را جنگ جهانی فناوری نام نهاد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با این مطلب زومیتی همراهی کنید.
تبلیغات

پس از افت روزافزون و کاهش چشمگیر فروش رایانه‌های شخصی و محبوبیت بیش از پیش تبلت‌ها، شرکت HP می‌کوشد تا از بازار عقب نیفتاده و خود را با شرایط جدید وفق دهد. هیولت-پاکارد می‌داند اگر موفق شود در بازار پر سود تبلت‌ها جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند، می‌تواند جایگاه اپل را گرفته و به برترین فروشنده‌ی رایانه بدل شود. به همین خاطر است که سیاستگذاران شرکت تصمیم گرفته‌اند توان تولیدی خود را برای ساخت چندین مدل از تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی مصروف داشته و آن‌ها را تا پایان سال روانه‌ی قفسه‌ی فروشگاهی کنند تا بدین ترتیب موقعیت از دست رفته در بازار رایانه‌های شخصی را جبران نمایند.

آلبرتو تورس، یکی از مسئولان بلند پایه‌ی بخش ابزارهای قابل حمل HP که پیش‌تر در نوکیا مشغول به کار بوده، معتقد است که، «HP تولید کننده‌ی شماره‌ی یک رایانه‌های شخصی در جهان است، و می‌کوشد تا فروشنده‌ی برتر رایانه در جهان شود. به ناچار باید در حوزه‌ی تولید تبلت‌ها نیز وارد شد». اگر به گذشته و 18 ماه پیش نگاه کنیم، هیچ شواهدی مبنی بر تلاش این کمپانی در تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نخواهید یافت و به تدریج از 6 ماهه‌ی گذشته و با افول بازار رایانه‌های شخصی، این حوزه‌ی تازه در تصمیم‌گیری‌های کلان هیولت-پاکارد موضوعیت پیدا کرده است. به همین خاطر تورس می‌کوشد تا آینده‌ی روشنی در این زمینه برای HP بسازد.

هر چند که این آینده‌ی طلایی با گام‌های اولیه‌ی پر طمأنینه‌ای آغاز شده، و با عرضه‌ی تبلت HP Slate 7 در آوریل کلید خورده است؛ این محصول به هیچ وجه نمی‌تواند تولیدی کلیدی و به قول معروف پرچم‌دار برای کمپانی هیولت-پاکارد به شمار آید. در عوض آن‌ها می‌کوشند با تولید محصولی 169 دلاری، «مشتریانی که حقیقتاً به دنبال ابزاری برای بازی و سرگرمی هستند» را راضی نگه دارند. تورس همچنین می‌افزاید، «هر چند که محصولات رقابتی‌تری به نسبت Slate 7 در نظر داریم، [این تبلت نیز در کلاس خود ابزاری مناسب است] و نمی‌توان به طور نمونه [قابلیت‌های] آن را با تبلتی 300 دلاری مقایسه کرد».

به هر روی، تورس تاکید می‌کند که معادلات جاری آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی تغییر خواهند کرد. وی در این رابطه می‌افزاید، «در حوزه‌ی تبلت، می‌کوشیم تا محصولات متنوعی را به بازار تزریق کنیم... و برای آنکه بتوانیم بخش‌های گوناگونی از بازار را از آن خویش کنیم، نیازمند تبلت‌های بیشتری هستیم؛ به شما اطمینان می‌دهم تا پایان سال رویکرد رقابتی و تهاجمی ما را در این بازار مشاهده کنید».

هر چند که تورس هنوز تمامی کارت‌های خود را رو نکرده است، به نظر می‌رسد او و همکارانش در فکر تولید تبلت‌های متنوعی برای «کار و بازی» هستند تا در کنار تبلت Slate 7 که قابلیت‌های بالایی برای سرگرمی دارد خانواده‌ای کامل از محصولات را به تمامی طیف‌های مختلف مشتریان ارائه نمایند. HPهمچنین در نظر دارد تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی را با قیمت‌های متنوع برای انواع نیازمندی‌ها تولید و روانه بازار کند.از گفته‌های تورس این طور برمی‌آید که هیولت‌-پاکارد در فکر ساخت تبلت 169 دلاری 7 اینچی Slate 7 برای امور تفریحی و سرگرمی و تبلت ElitePad 900 با محدوده‌ی قیمت 699 دلار برای امور اداری و کار است.

اما پرسشی که مطرح است اینکه، چرا زمانی که اپل می‌کوشد تمامی بازار - با نیازهای عملیاتی گوناگون - را تنها با ساخت یک محصول راضی نگه دارد، HP به فکر ساخت تولیدات گوناگون است؟

تورس در این رابطه می‌گوید: «شخصاً اعتقاد راسخ دارم که باید مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارهای گوناگون را تولید کنیم، چرا که محصول پرفروشی که در بازار امریکا خوب جواب می‌دهد، لزوماً نمی‌تواند در سایر بازارهای جهانی نظیر چین یا هندوستان بازخورد شایسته‌ای را دریافت کند، و از آنجا که ما شرکتی بین‌المللی هستیم [این موضوع اهمیت بالایی پیدا می‌کند]. مطمئناً تا پایان سال محصولات بیشتری از هیولت-پاکارد را در بازار خواهید دید».

نظر شما زومیتی‌های عزیز در این رابطه چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید با یک محصول واحد سر و کار داشته باشید یا برای هر یک از نیازمندی‌های خود تبلتی جدا تهیه کنید؟ پاسخ شما به این پرسش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات