نخستین بررسی‌ های سرفیس پرو: نمایشگر خوب، ویندوز 8 تمام‌عیار و تجربه‌ای تازه

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
نظر منتقد رسانه‌های معتبر دنیا نسبت به سرفیس پرو مایکروسافت چیست؟
تبلیغات

بالاخره انتظارها به سر رسید و مایکروسافت قسمت دوم از دوگانه‌ی تبلت‌های خود را رونمایی کرد؛ تبلت سرفیس پرو که بهترین تبلت ویندوزی جهان به شمار می‌رود و از ویندوز 8 کامل و تمام عیار یاران بیل گیتس بهره می‌برد. در حقیقت اعضای خانواده‌ی سرفیس را می‌توان گجتی مابین تبلت‌های اپلی و الترابوک‌های معمول موجود دانست. در ادامه نگاه‌ای کلی به بررسی وب سایت‌های معتبر فناوری از سرفیس پرو می‌اندازیم.

سایت The Verge:

وب سایت ورج معتقد است که، «اجرای ویندوز بر روی بستر تبلت حس و حال غریبی دارد. راستش را بخواهید هرگز فکر نمی‌کردم روزی فرا برسد که تبلتم ویروسی شود! یا اینکه مدام به دنبال به روزرسانی سیستم عامل آن باشم.» وی همچنین می‌افزاید:

«تبلت سرفیس پرو همراه با یک قلم دیجیتال حساس به فشار (Wacom) عرضه می‌شود که ابزار جانبی بسیار خوب و کاربردی برای چنین گجت‌هایی است». «از نظر جثه، تبلت سرفیس پرو بسیار بزرگ و چاق و چله بوده و به اتصال کابل برق خود بسیار وابسته است به همین خاطر شاید نتوان آن را در دسته‌بندی تبلت‌ها، ابزاری رقابتی دانست. اما در عوض می‌تواند تمام نیازهای شما را رفع و رجوع کند».

سایت AllThingsD:

نویسنده‌ی این وب سایت نیز معتقد است که، «در آزمایش‌هایی که بر روی باتری دستگاه صورت گرفت، تبلت سرفیس پرو تنها توانست کمتر از چهار ساعت دوام بیاورد. که زمان بسیار کوتاهی است و حتی کمتر از نیمی از زمان روشن ماندن تبلت آی‌پد اپل و سه ساعت کمتر از نسل پیشین سرفیس RT خود مایکروسافت است».

«بنا به اطلاعاتی که این کمپانی در اختیارمان قرار داده، این تبلت با 64 گیگا بایت گنجایش دیسک حالت جامد (SSD) با قیمت 899 دلاری است که تنها کمتر از نیمی از آن (30 گیگابایت) برای استفاده‌ی کاربر خالی خواهد بود. در مدل 128 گیگابایتی هم که 999 دلار قیمت دارد، تنها 90 گیگابایت آزاد خواهد بود». «در مقایسه با نمونه پیشین از این خانواده، سرفیس پرو دارای بدنه‌ای مستحکم بوده و از همان آلیاژ فلزی نوآورانه‌ی سرفیس بهره می‌برد تا ظاهری قبراق و درست و حسابی داشته باشد».

سرفیس پرو

سایت Gizmodo:

منتقدین این پایگاه اطلاع رسانی معتقدند که، «سرفیس پرو مجهز به پردازنده‌ی Ivy Bridge i5 است که در بیشتر اولترابوک‌ها نیز به کار گرفته شده؛ به همین روی می‌تواند برنامه‌ها را بلافاصله پس از انتخاب، اجرا نماید (که خود گام مثبتی نسبت به سرفیس RT به شمار می‌رود)». از این گذشته، «صفحه نمایش آن بسیار خوب است و دارای وضوح نمایش 1080 پیکسل در نمایشگری 10.6 اینچی است، به همین خاطر برنامه‌های رایانه‌های رومیزی در آن خیلی کوچک به نظر می‌رسند».

سایت TechCrunch:

منتقد این سایت نیز معتقد است که، سرفیس پرو «به عنوان یک لپ‌تاپ [ریزه میزه] دستگاهی ایده‌آل است. و تقریباً می‌تواند هر کاری که کاربر می‌خواهد را انجام دهد؛ از ویرایش اسناد بزرگ گرفته تا مدیریت عکس‌ها، راه‌اندازی وبلاگ، انجام بازی‌های ویدئویی نه چندان سنگین و بسیاری از امور معمول در وب‌گردی‌ها و ارسال و دریافت پست الکترونیکی». همچنین «تهیه‌ی کاور مخصوص تایپ‌کاور (Type Cover) با قیمت 129 دلار و نیز کاور لمسی خازنی آن با قیمت 119 دلار اجزای جانبی ضروری برای این گجت هستند». «هر چند این محصول را ابزاری تجاری بخوانیم، اما سادگی شکل، طراحی بی‌نظیر و سیستم‌عامل همیشه دوست‌داشتنی ویندوز بر روی آن می‌تواند سرفیس پرو را انتخاب خوبی برای خریداران و خطری بالقوه برای رقبا کند».

سایت Engadget:

نگارنده‌ی این پایگاه اطلاع رسانی فعال در حوزه‌ی فناوری معتقد است که، «با توجه به بکارگیری قابلیت ترک‌پد (trackpad) در صفحه‌کلید دستگاه، کار کردن با آن کمی کند و خسته کننده است». «تصاویری که با دوربین این تبلت گرفته می‌شوند پر از نویز هستند و به نظر می‌رسد که حسگرهای آن قادر به تشخیص و مدیریت کنتراست تصاویر نیستند و در نتیجه با تصاویری روبرو هستیم که یا خیلی تیره یا بسیار پر نور هستند». «اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارید تبلت‌تان را باز کرده و سریعاً حساب پست‌الکترونیکی یا فیس‌بوک خود را در کمترین زمان ممکن چک کنید، شاید از سرفیس پرو کمی دلسرد شوید»!

در مجموع تبلت سرفیس پروی مایکروسافت را می‌توان ابزاری دانست که بسیاری منتظر رونمایی آن و عرضه‌اش در فروشگاه‌ها بودند. این گجت از نهم فوریه (شنبه‌ی آینده) در دو مدل 64 و 128 گیگا بایتی به ترتیب با قیمت 899 و 999 دلار عرضه می‌شود. همچنین تهیه‌ی کاور مخصوص تایپ‌پد آن 129 دلار و کاور لمسی‌اش نیز 119 دلار هزینه روی دست‌تان می‌گذارد.

نظر شما درباره عضو جدید خانواده سرفیس چیست؟ آیا مایلید برای تهیه‌ی آن هزار دلاری از قلک قورباغه‌ای‌تان درآورید و عید را با آن به همه‌ی عالم و آدم فخر فروشی کنید یا نه!؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات