آیپد پرو و آیپد ایر ۲۰۲۴ در روز عرضه آپدیت نرم‌افزاری دریافت کردند

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024
تبلت‌های جدید اپل با نسخه‌ی ۱۷٫۴ سیستم‌عامل iPadOS عرضه شدند، اما بلافاصله یک به‌روزرسانی دریافت کردند.
تبلیغات

آیپد پرو و آیپد ایر جدید اپل روز گذشته عرضه شدند. به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی ویژه‌ای از iPadOS 17.4 به‌صورت پیش‌فرض روی این دستگاه‌ها نصب شده، اما گفته می‌شود که به‌روزرسانی نرم‌افزاری iPadOS 17.5 در زمان دریافت محصول از طریق تنظیمات قابل دسترسی است.

iPadOS 17.5 دارای شماره‌ی بیلد 21F84 در آیپد‌های جدید است و ویژگی‌های بهبودیافته‌ی در مورد آن ذکر شده‌اند:

  • حالت آفلاین در +Apple News، امکان دسترسی به فید اخبار روزانه و تب نیوز پلاس را حتی زمانی که دستگاه به اینترنت متصل نیست فراهم می‌کند.
  • قابلیت «تشخیص ردیابی فراپلتفرم»، درصورتی که ردیاب بلوتوثی غریبه‌ای در حال ردگیری دستگاه باشد، بدون توجه به اینکه از چه پلتفرمی استفاده می‌کند، اعلان‌هایی را به کاربر نشان خواهد داد.
  • اسکن اسناد در آیپد ایر و آیپد پرو جدید بهبود یافته است.
تبلت آیپد پرو ۲۰۲۴ در دست در حال اسکن سند
Macrumors

مدل‌های جدید آیپد پرو به‌لطف تراشه‌ی M4 و ویژگی «فلش True Tone تطبیق‌پذیر»، اسکن اسناد را بهتر انجام می‌دهند. مشخص نیست که آیا این ویژگی نیاز به iPadOS 17.5 دارد یا اینکه به‌روزرسانی موجب بهبود عملکرد آن می‌شود.

اپل در مورد فلش تطبیق‌پذیر می‌گوید: «فلش True Tone ویژگی تازه‌ای در آیپد پرو است که اسکن اسناد را بهتر از همیشه می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین به‌طور خودکار اسناد را شناسایی می‌کند و اگر سایه‌ای روی آن افتاده باشد، فوراً چند عکس با فلش تطبیقی می‌گیرد، سپس تصاویر را با یکدیگر تطبیق می‌دهد تا بهترین حالت اسکن به‌وجود بیاید.»

اسکن بهبودیافته در آیپد اپل از طریق اپلیکیشن‌های دوربین، Files و Notes در دسترس خواهد بود. اپلیکیشن‌های متفرقه نیز می‌توانند این ویژگی را ارائه دهند.

آیپد ایر جدید ویژگی فلش True Tone تطبیق‌پذیر را ندارد، بنابراین مشخص نیست که بهبود اسکن اسناد چگونه در این تبلت اتفاق خواهد افتاد. iPadOS 17.5 در روز دوشنبه با شماره بیلد 21F79 برای همه‌ی آیپد‌های دیگر منتشر شد، البته بدون سیستم بهبود اسکن اسناد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات