ظاهرا ال‌جی الهام‌بخش تبلیغ جنجالی آیپد پرو اپل بوده است [تماشا کنید]

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل M4 در حال نمایش منظره
ظاهراً اپل برای تولید ویدیو تبلیغاتی پرحاشیه‌ی آیپد پرو از ویدیوی ال‌جی در سال ۲۰۰۸ الهام گرفته است.
تبلیغات

اپل در رویداد Let Loose با ویدیویی بحث‌برانگیز از آیپد پرو ۲۰۲۴ پرده‌برداری کرد. این تبلیغ یک دستگاه پرس را نشان می‌دهد که اشیایی مانند آلات موسیقی، دوربین و کتاب را خرد می‌کند تا آن‌ها را به آیپد جدید تبدیل کند.

ویدیو تبلیغاتی آیپد پرو ۲۰۲۴

کاربران زیادی از تبلیغ جدید اپل انتقاد کردند و گفتند که این ویدئو دستاوردهای انسانی را تخریب می‌کند. ظاهراً ویدئوی تبلیغاتی جدید اپل از یکی از تبلیغات بسیار قدیمی ال‌جی الهام گرفته شده است.

ویدیو تبلیغاتی قدیمی ال‌جی

ویدئوی تبلیغاتی آیپد پرو اپل شباهت بسیار زیادی به تبلیغ گوشی ال‌جی KC910 Renoir دارد که در سال ۲۰۰۸ پخش شده بود. ال‌جی برای تبلیغ آن گوشی یک دستگاه پرس هیدرولیک را نشان داد که درحال ازبین بردن اشیا برای خلق گوشی KC910 Renoir بود.

اپل ۱۶ سال بعد دقیقاً ایده‌ی ال‌جی برای تبلیغ گوشی KC910 Renoir را پیاده کرده است. اپل با بودجه‌ی تبلیغاتی قابل‌توجهی که در اختیار دارد باید ایده‌های اصیل‌تری را برای تبلیغ آیپد پرو پیاده می‌کرد.

بسیاری از افراد سرشناس هالیوود مانند هیو گرنت و آصف کاپادیا از تبلیغ جدید آیپد پرو به‌دلیل «تخریب تجارب انسانی» انتقاد کردند. کاربران معتقدند که این ویدئوی تبلیغاتی ایده‌ی خوبی نبوده و فعالیت‌های نویسندگان، فیلم‌سازان و تولیدکنندگان را بی‌اهمیت جلوه داده است.

اپل در واکنش به انتقادات تأیید کرد که برای خلاقیت ارزش قائل است؛ اما ویدئوی تبلیغاتی منتشرشده برخلاف خلاقیت بوده. تبلیغ آنلاین آپید پرو هنوز دردسترس است؛ اما اپل اعلام کرد که این تبلیغ از تلویزیون پخش نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات