تبلت گوگل پیکسل احتمالاً به اولین نسل تراشه تنسور مجهز خواهد شد

سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً گوگل تصمیم گرفته است تبلت پیکسل را با نسل اول تراشه‌ی اختصاصی تنسور روانه‌ی بازار کند؛ پردازنده‌ای که در سری پیکسل ۶ این شرکت نیز استفاده شده است.
تبلیغات

درحالی‌که اخیراً تمرکز بیشتر خبرهای مرتبط با گوگل و رویداد I/O 2022 این شرکت روی سری پیکسل ۷ و پیکسل واچ است، جزئیات زیادی از تبلت جدید این شرکت دردسترس نیست. اکنون شواهد جدیدی به‌دست آمده است که احتمالاً سرنخ‌های مهمی درباره‌ی تبلت گوگل پیکسل ارائه می‌دهند.

توسعه‌دهنده‌ای به‌ نام کوبا وویچیچوفسکی می‌گوید تبلت پیکسل به نسل اول تراشه‌ی تنسور مجهز خواهد شد؛‌ سیستم-روی-چیپ (SoC) اختصاصی گوگل که در سری پیکسل ۶ به‌کار رفته است. این توسعه‌دهنده با بررسی کد پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) متوجه این موضوع شد و جزئیاتی دیگری نیز از تبلت مذکور به‌دست آورد.

به‌گزارش AndroidCentral، تبلت پیکسل برخی ویژگی‌های مهم موجود در بسیاری از بهترین تبلت‌های اندرویدی مثل موقعیت‌یاب (GPS) و پشتیبانی از سیم‌کارت و داده‌های همراه را ارائه نخواهد داد. این موضوع نشان می‌دهد تبلت آینده‌ی گوگل احتمالاً فقط ازطریق وای‌فای به اینترنت متصل خواهد شد و این یعنی بیشتر برای استفاده‌ در محیط داخلی خانه یا اداره‌ها طراحی شده است و درنتیجه، نمی‌توان به‌عنوان دستگاه قابل‌حمل همیشه متصل به شبکه در هرجا از آن بهره گرفت.

وویچیچوفسکی در حساب توییتر خود می‌نویسد:

به‌نظر می‌رسد تیم سخت‌افزار گوگل کاملاً این ایده را پذیرفته و دستگاه را براساس همین مفهوم طراحی کرده است.

شایعات قبل حاکی از آن بود که تبلت پیکسل به‌عنوان نوعی نمایشگر هوشمند مثل Nest Hub عمل خواهد کرد، با این تفاوت که گفته می‌شود صفحه‌نمایش آن جداشدنی است. وویچیچوفسکی افزودد که این محصول از حسگرهای مجاورت و فشارسنج نیز بی‌بهره خواهد بود.

مثل همیشه نمی‌توان با اطمینان کامل درباره‌ی واقعی‌بودن شایعات صحبت کرد؛ اما درصورتی‌که این خبر صحت داشته باشد، شاید گوگل در کارهایی که می‌توان با تبلت این شرکت انجام داد، محدودیت ایجاد کرده باشد.

ناگفته نماند جزئیات رسمی از تبلت گوگل پیکسل اوایل سال آینده، یعنی تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه، دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات