آیپد پرو 2022 احتمالاً دو کانکتور چهار پین جدید برای اتصال لوازم‌ جانبی خواهد داشت

دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی درباره‌ی آیپد پرو ۲۰۲۲ منتشر شده است که نشان می‌دهد این محصول احتمالاً برای اتصال به لوازم‌ جانبی از دو کانکتور چهار پین جدید روی لبه‌های بالا و پایین بهره خواهد برد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های اخیر، اپل احتمالاً اواخر سال جاری آیپد پرو جدید را رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود این محصول به تراشه‌ی M2 مجهز خواهد شد و قابلیت‌های آن درمقایسه‌با نسل کنونی آیپد‌ پرو ارتقا خواهد یافت. گزارشی جدید از زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل نشان می‌دهد آیپد پرو امسال می‌تواند با کانکتورهای چهار پین جدید در لبه‌ی بالا و پایین عرضه شود؛ البته هنوز مشخص نیست این کانکتورها چه کاربردهایی خواهند داشت.

کانکتور نسل فعلی آیپد پرو از نوع سه پین بوده که روی بدنه‌ی پشتی آن تعبیه شده است. این بخش برای اتصال به لوازم‌ جانبی مثل Magic Keyboard استفاده می‌شود. طبق شایعات، این محصول امسال احتمالاً از MagSafe پشتیبانی خواهد کرد.

به‌گزارش 9to5Mac، منابع معتبر در چین اعلام کرده‌اند آیپد پرو بعدی اپل با همان طراحی و شاشی نسل کنونی این محصول عرضه خواهد شد؛ اما با این تفاوت که مدل جدید به دو کانکتور چهار پین مجهز خواهد بود که ظاهراً روی لبه‌ی بالا و پایین قرار خواهند گرفت.

گفته می‌شود کانکتورهای جدید می‌توانند به تأمین انرژی دستگاه‌های جانبی کمک کند که به درگاه تاندربولت/USB C آیپد پرو متصل می‌شوند. علاوه‌براین، iPadOS 16 به سازندگان دستگاه اجازه می‌دهد با اضافه‌شدن پشتیبانی DriverKit، درایورهای مدنظر خود را برای آیپد ایجاد و از کانکتورهای چهارپین جدید برای بهبود این فرایند استفاده کنند. نکته‌ی عجیب درباره‌ی محل کانکتورهای چهار پین جدید آیپد پرو ۲۰۲۲ است که گفته می‌شود روی لبه‌ی بالا و پایین تبلت خواهد بود.

علاوه‌براین، مشخص نیست آیا این کانکتورها جایگزین کانتکور هوشمند فعلی آیپد پرو خواهند شد یا خیر. رابط هوشمند فعلی آیپد از کانکتور سه پین بهره می‌برد؛ درحالی‌که MagSafe در مک از یک اتصال پنج پین استفاده می‌کند. به‌همین‌دلیل، مجهزشدن آیپد پرو امسال به کانکتور چهار پین کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات