نسخه‌ ۲۰۲۲ گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ با اندروید 12 معرفی شد

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ روز ۲۳ اردیبهشت نسخه‌ی ۲۰۲۲ تبلت میان‌رده‌ی گلکسی تب S6 لایت را در وب‌سایت آمازون ایتالیا برای پیش‌خرید منتشر کرد و ارسال آن را نیز از ۲ خرداد آغاز می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ تبلت میان‌رده‌ی گلکسی تب S6 لایت را برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ و به‌عنوان نسخه‌ ارزان‌تر گلکسی تب S6 معرفی کرد. این محصول در ابتدا با نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۰ عرضه شد، چند ماه پیش به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری اندروید ۱۲ را دریافت کرد و طبق سیاست سامسونگ می‌تواند به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی را نیز دریافت کند.

حالا به گزارش Gsmarena، این شرکت کره‌ای روز ۲۳ اردیبهشت نسخه‌ی ۲۰۲۲ نسخه‌ی جدید گلکسی تب S6 لایت را با تغییراتی جزئی و مهم در آمازون ایتالیا برای پیش‌خرید قرار داده است. این نسخه در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۲۰ با دو تغییر اساسی همراه است. اول اینکه گلکسی تب S6 لایت جدید از همین ابتدا با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به فروش می‌رسد؛ البته هنوز مشخص نیست که با توجه به سخت‌افزار نسبتاً قدیمی آن، چه روندی برای دریافت به‌روز‌رسانی خواهد داشت. گلکسی تب S6 لایت به جای تراشه‌ی ۱۱ نانومتری Exynos 9611 به تراشه‌ی ۸ نانومتری Snapdragon 720G مجهز است و می‌تواند نسبت به نسخه‌ی اصلی عملکرد قدرتمندتری در بخش پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی داشته باشد.

دیگر مشخصات فنی نسخه‌ی ۲۰۲۲ این تبلت میان‌رده‌ی بدون تغییر باقی مانده است؛ گلکسی تب S6 لایت سامسونگ با همان بدنه‌ی آلومینیومی یا ضخامت ۷ میلی‌متر و وزن ۴۶۵ گرم به‌ فروش می‌رسد، از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند و به نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی نسخه‌ی اصلی با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز است.

نسخه‌‌ی ۲۰۲۲ گلکسی تب S6 لایت از اسپیکرهای استریو AKG بهره می‌برد، یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۵ واتی دارد و با جک ۳٫۵ میلی‌متری عرضه می‌شود.

سامسونگ، تبلت میان‌رده‌ی جدید خود را با قیمت پایه‌ی ۴۰۰ یورو در آمازون ایتالیا به فروش می‌رساند که ۲۰ یورو از قیمت نسخه‌ی ۲۰۲۰ در زمان عرضه، بالاتر است. علاوه‌بر‌این هنوز مدل مجهز به حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی یا اتصال LTE در میان مدل‌های عرضه‌شده برای این محصول به چشم نمی‌خورد و آمازون ایتالیا درحال‌حاضر تنها نسخه‌ی ۶۴/۴ گیگابایتی وای‌فای را در وب‌سایت فروش خود قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات