تصاویر جدیدی از تبلت پیکسل براساس پتنت‌های این محصول منتشر شد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر جدیدی از تبلت اندرویدی گوگل پیکسل منتشر شد. این تصاویر براساس پتنت‌هایی طراحی شده که از این محصول دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

گوگل سعی می‌کند اکوسیستمی توسعه دهد تا با اکوسیستم محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اپل رقابت کند. اهالی مانتین‌ویو با معرفی گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۶ و پیکسل بادز و محصولات دیگر تا حدی به این هدف دست یافته است. علاوه‌براین، ساعت هوشمند پیکسل واچ که قرار است ۲۶ می ۲۰۲۲ (پنجم خرداد ۱۴۰۱) معرفی شود، اکوسیستم محصولات گوگل را کامل‌تر خواهد شد.

آیا گوگل در حال ساخت تبلت پیکسل مبتنی‌بر اندروید است؟

به‌گزارش فون‌آرنا، درحال‌حاضر گوگل ازنظر سخت‌افزاری محصولاتی مثل بلندگوهای هوشمند و نمایشگر هوشمند را به بازار عرضه کرده و فقط در بخش تبلت رقیبی برای محصولات اپل تولید نکرده است. هفته‌ی گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد ریچ ماینر که قبلاً درکنار اندی روبین روی توسعه‌ی اندروید فعالیت می‌کرده است، به‌عنوان مدیرفنی ارشد تبلت‌های اندرویدی گوگل ظاهراً مشغول ساخت تبلت‌های اندرویدی جدیدی است که جهان را به هیجان خواهد آورد.

پتنت تبلت پیکسل گوگل

اکنون که گوگل در حال آزمایش نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ برای نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ است، زمان مناسبی برای عرضه‌ی تبلت پیکسل مبتنی‌بر اندروید به‌نظر می‌رسد. این نسخه با نام اندروید 12L شناخته می‌شود که حرف L سرنام کلمه‌ی Large به‌معنی «بزرگ» است. یکی از افشاکنندگان خبرهای فناوری به نام لتزگو دیجیتال به‌تازگی تصاویری از تبلت موسوم به پیکسل منتشر کرده است.

جوزپه اسپینلی، طراح ایتالیایی، این تصاویر را براساس پتنت‌های گوگل در سال ۲۰۱۹ طراحی کرده است. ژوئن گذشته، گوگل حق اختراع خود را در ژاپن دریافت کرد و تبلت نشان‌ داده‌شده در پتنت از حاشیه‌های نازک و گوشی‌های گرد بهره می‌برد.

رندر تبلت پیکسل گوگل

تبلت پیکسل به‌احتمال خیلی زیاد از تراشه‌ی گوگل تنسور بهره خواهد برد و درنتیجه، با بسیاری از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجود در سری پیکسل ۶ عرضه خواهد شد. بازار تبلت‌ها چندین سال رو به نابودی پیش رفت تا اینکه شاهد همه‌گیری کرونا بودیم و کارمندان و دانش‌آموزان به‌ترتیب به کار و یادگیری از خانه مجبور شدند و نهایتاً بسیاری از این افراد تبلت جدیدی به‌عنوان میزکار خانگی یا کلاس درس مجازی خریدند.

هنگامی‌که فعالیت‌های کاری یا آموزشی با تبلت‌ها پایان می‌یافت، تبلت‌های جدید برای پخش آنلاین موسیقی یا ویدئو یا حتی اجرای بازی‌های ویدئویی استفاده شد؛ اما تبلت‌ها برخلاف گوشی‌های هوشمند، ازجمله ابزارهایی نیستند که مصرف‌کننده هر دو سال یک بار به‌دنبال ارتقا آن باشد و پیشرفت‌های سخت‌افزاری در تبلت‌ها خیلی هیجان‌انگیز نیست.

رندر تبلت پیکسل گوگل

ازنظر تولیدکنندگان تبلت، میزان فروش این محصول در دو سال گذشته کاهش یافته است. به‌عنوان مثال، اپل اخیراً گزارش داده است که درآمد حاصل از فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی اول مالی ۲۰۲۲ درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۱۴٫۱ درصد کاهش یافته است؛ البته درآمد اپل از فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ حدود ۲۱٫۳۲ درصد افزایش یافته است.

ناگفته نماند فروش تبلت‌های اپل در کل سال مالی ۲۰۲۱ معادل ۳۴٫۳۲ درصد افزایش یافته است؛ ولی بازگشایی شرکت‌ها و مدارس در برخی نواحی جهان نیاز مصرف‌کنندگان به خرید تبلت جدید را کاهش داده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوگل قبلاً و در سال ۲۰۱۸ محصولی به نام پیکسل اسلیت را عرضه کرده است. این محصول از سیستم‌عامل اندروید بهره نمی‌برد؛ بلکه دستگاهی مبتنی‌بر سیستم‌عامل کروم با صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی و پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری اینتل Core-i7 بود.

در ژوئن ۲۰۱۹، ریک اوسترلو، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت تولید تبلت‌ها را متوقف خواهد کرد. ریک سال گذشته میزبان رویداد Made by Google بود که در آن گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رسما معرفی شد. اوسترلو در آن زمان گفت که گوگل به حمایت از شرکای خود برای ادامه‌ی تولید تبلت‌ ادامه خواهد داد.

گوگل فعلاً هیچ خبری از تبلت بعدی پیکسل با سیستم‌عامل اندروید را رسماً تأیید نکرده است؛ اما معرفی چنین محصولی بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات