آیپد مینی ۷ احتمالا به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد شد

جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال کار روی نسل بعدی آیپد مینی با نمایشگر ۸٫۳ اینچی است که ظاهراً از فناوری پروموشن برای نرخ نوسازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش، اپل در کنار رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمندش، از آیپد مینی ۶ با طراحی مدرن، نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده بسیار قدرتمند A15 Bionic رونمایی کرد. پس از تقریبا یک دهه، فریم گرد آیپد مینی جای خود را به لبه‌های تخت مشابه آیپد پرو یا آیپد ایر ۴ داده و در نهایت، دکمه‌ی هوم حذف و حسگر تاچ آی‌دی در فریم فوقانی آیپد، روی دکمه پاور ادغام شده است. با توجه به حذف دکمه‌ی هوم، نمای جلویی دستگاه نیز دستخوش تغییرات بنیادی شده است و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر بسیار کاهش یافته و به‌صورت متقارن با حاشیه‌های کناری درآمده است.

بااین‌حال، کوچک‌ترین تبلت اپل با انتقاداتی نیز مواجه است. برای مثال، برخی مدل‌های آیپد مینی ۶ با پدیده‌ی «اسکرول ژله‌ای» دست‌وپنجه نرم می‌کنند که برای برخی از کاربران هنگام خواندن روی دستگاه در حالت پرتره قابل دید است. اکنون شایعه جدیدی در یک انجمن کره‌ای منتشر و در توییتر به اشتراک گذاشته شده است که در آن ادعا می‌شود اپل در حال آزمایش نمایشگری در ابعاد ۸٫۳ اینچی با پشتیبانی از فناوری پروموشن برای آیپد مینی بعدی است. از قرار معلوم، سامسونگ وظیفه تأمین این نوع نمایشگر را برعهده دارد.

گفتنی است پروموشن نام تجاری اپل برای فناوری نرخ نوسازی تطبیقی محتوا است که به نمایشگر اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۲۰ هرتز کار کند. ویژگی مذکور در حال حاضر تنها روی آیپدهای پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی و اخیرا مدل‌های پرو آیفون ۱۳ و ​​مک‌بوک ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید ارائه می‌شود. شاید در ابتدا کمی دور از انتظار به‌نظر برسد که اپل ویژگی تبلت‌های بالارده خود را به آیپد مینی اضافه کند؛ اما با درنظر گرفتن پدیده اسکرول ژله‌ای این امر محتمل خواهد بود.

به‌طور کلی، پدیده اسکرول ژله‌ای فقط زمانی رخ می‌دهد که تبلت در حالت عمودی قرار دارد و دلیل آن این است که برد کنترلی که به‌روزرسانی خط به خط نمایشگر را هدایت می‌کند، جهت‌گیری عمودی دارد و جهت عمودی با محل قرارگیری آن مطابقت ندارد. در واقع، آیپد پرو نیز دارای یک برد کنترل‌کننده نمایشگر عمودی است و درحالی‌که پیمایش ژله‌ای هنوز در حالت عمودی روی آیپد بالارده انجام می‌شود، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پیدیده یادشده را برای چشم انسان غیرقابل دید می‌کند؛ بنابراین اپل با پشتیبانی از فناوری پروموشن در نسل بعدی آیپد مینی می‌تواند‌ به کلی مشکل مذکور را برطرف کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که هنوز با اطمینان نمی‌توان صحت‌وسقم این گزارش را تأیید یا رد کرد و هنوز منابع قابل اعتماد از ارائه جزئیات در این باره خودداری کرده‌اند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که تا ارائه اخبار تکمیلی از منابع موثق این گزارش را به دید شایعه درنظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات