برخی از خریداران آیپد مینی ۶ از تغییر شکل نمایشگر شکایت دارند

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تعداد از خریداران آیپد مینی ۶ اعلام کرده‌اند که با مشکل اعوجاج تصویر مواجه شده‌اند که دلیل آن می‌تواند فشار آوردن سخت‌افزار داخلی به پنل LTPS باشد.
تبلیغات

ماه گذشته، اپل در کنار رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمندش، از آیپد مینی ۶ با طراحی مدرن، نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده بسیار قدرتمند A15 Bionic رونمایی کرد. پس از تقریبا یک دهه، فریم گرد آیپد مینی جای خود را به لبه‌های تخت مشابه آیپد پرو یا آیپد ایر ۴ داده و در نهایت، دکمه‌ی هوم حذف و حسگر تاچ آی‌دی در فریم فوقانی آیپد، روی دکمه پاور ادغام شده است. با توجه به حذف دکمه‌ی هوم، نمای جلویی دستگاه نیز دستخوش تغییرات بنیادی شده است و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر بسیار کاهش یافته و به‌صورت متقارن با حاشیه‌های کناری درآمده است.

با وجود تغییرات بنیادی در آیپد مینی ۶، برخی گزارش‌ها از آن حکایت دارند که کوچک‌ترین تبلت کوپرتینویی‌ها با مشکلاتی در بخش نمایشگر دست‌وپنجه نرم می‌کند. تعدادی از کاربران در انجمن رسمی اپل و ردیت مدعی هستند که آیپد جدیدشان در برخی سناریوها با مشکلاتی نظیر تغییر رنگ و اعوجاج صفحه مواجه است. گفته می‌شود هنگام اعمال فشار روی نمایشگر آیپد مینی نقاط روشن یا بی‌رنگ در قسمت‌های خاصی از صفحه ظاهر می‌شود و ظاهرا وقتی تبلت در حال نمایش تصاویر تاریک است یا در حالت تاریک (دارک مود) کار می‌کند، این مشکل جلوه بیشتری می‌یابد.

یکی از کاربران در پست اصلی ردیت، به سه نقطه اشاره می‌کند که وقتی تبلت در جهت عمودی قرار دارد، در قسمت بالایی پنل ایجاد می‌شود. سایر کاربران اعوجاج مشابهی در نقاط دیگر از جمله موقعیت درست بالای درگاه USB-C مشاهده کرده‌اند. برخی مدعی هستند که مشکل یادشده به طراحی آیپد مینی ۶ بازمی‌گردد و مربوط به فاصله بین صفحه و اجزای زیرین است.

تماشا در یوتیوب

به‌طور کلی، نمایشگرهای LCD مدرن سیستم‌های نوری انتقال‌دهنده‌ای هستند که از کریستال‌های مایع تشکیل و بین لایه‌های شیشه یا فیلم قطبی متصل شده‌اند. هنگامی که جریان الکتریکی به ماده اعمال می‌شود، کریستال‌های مایع جهت خود را تغییر می‌دهند تا نور پس‌زمینه از زیر لایه عبور کند. سرانجام، تصاویر با کنترل دقیق انتقال نور از طریق ده‌ها هزار پیکسل تشکیل می‌شوند. ساختار پنل‌ LCD بسیار مقاوم، اما در برابر وقفه مکانیکی مانند فشار دادن روی سطح با هر مقدار نیرو آسیب‌پذیر است؛ بنابراین، اعمال فشار مستقیم به نمایشگر می‌تواند کریستال‌های مایع و هم‌ترازی آن‌ها را در پیکسل‌های جداگانه تغییر بدهد و تعادل ظریف آن‌ها را که امکان انتقال یکنواخت نور را فراهم می‌کند، بر هم بزند. در نهایت، این فرایند منجر به اعوجاج، تغییر رنگ، موج و سایر اثرات می‌شود.

تاکنون این موضوع از سوی اپل تأیید نشده است؛ اما فاصله بین پنل و سخت‌افزار داخلی آیپد مینی ۶ ممکن است آن‌قدر کم باشد که فشارهای ملایم باعث تماس قطعات با پشت نمایشگر شود. سفتی پشته نمایشگر نیز ممکن است عامل این مشکل باشد. نقاط آسیب‌پذیر گزارش‌شده تقریبا با محل لبه‌های تیز در اتصالات و سایر قسمت‌های برآمده مطابقت دارد که می‌تواند مُهر تأییدی بر این ماجرا باشد.

اپل تا بدین لحظه واکنشی به این موضوع نشان نداده است و مشخص نیست گستره مشکلات تا چه اندازه است. جالب است بدانید که این نخستین مشکل گزارش‌شده از نمایشگر آیپد مینی جدید نیست؛ چراکه چندی پیش مشخص شد نمایشگر LCD آیپد مینی با اثری موسوم به «حرکت ژله‌ای» مواجه می‌شود. البته اپل اعلام کرده است که این اثر در نمایشگر LCD کاملا طبیعی است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات