نسل بعدی آیپد پرو احتمالا به شاسی آلیاژ تیتانیوم مجهز خواهد شد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته دیجی‌تایمز، اپل در حال تحقیق در مورد استفاده از آلیاژ تیتانیوم به‌منظور استفاده در حداقل یک مدل آیپد آینده است؛ تغییری که می‌تواند به مقاوم‌تر شدن آیپد در برابر خم شدن کمک شایانی کند.
تبلیغات

اپل سال ۲۰۱۸ بهکلی طراحی آیپد پرو را تغییر داد و بهنوعی میتوان آن را آغازگر زبان طراحی جدید این شرکت در نظر گرفت؛ اما آیپدهای پرو کنونی تنها ۵٫۹ میلیمتر ضخامت دارند و بالطبع، استفاده از آلومینیوم در فریم منجر به کاهش مقاومت آنها در برابر خم شدن میشود. اگر ویدئوهای زک نلسون در کانال یوتیوبی جری ریگ را مشاهده کرده باشید، میدانید که آیپد پرو بهسادگی با فشار دست خم میشود؛ اما این احتمال وجود دارد که این مشکل کاملاً در نسل بعدی برطرف شود.

گفته می‌شود اپل در حال توسعه یک مدل آیپد جدید با فریم تیتانیومی است که طبیعتاً مقاومت این محصول را بسیار بالا خواهد برد. گزارش مذکور مشخص نمی‌کند کدام آیپد به این نوع فریم مجهز خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود مدل‌های پرو محتمل‌ترین گزینه باشند. در مقایسه با آلومینیوم، تیتانیوم سختی نسبتاً زیادی دارد که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خراش می‌شود و به مقاومت کافی در‌ برابر خم شدن می‌انجامد.

تیتانیوم بهاندازه فولاد مقاوم و ۴۵ درصد سبکتر است. این عنصر دو برابر آلومینیوم استحکامدارد و تنها ۶۰ درصد از آن سنگینتر است؛ بنابراین آیپد مذکور میتواند مقاومتی چشمگیر و افزایش وزن اندکی داشته باشد. البته این عنصر بسیار گران است و در حال حاضر، استفاده آن در ابعادی به اندازه اپل واچ تقریباً ۴۰۰ دلار اضافه هزینه در بر دارد؛ بنابراین ممکن است مجهز شدن آیپد به بدنه تیتانیومی قیمتش را بهشدت افزایش بدهد و اصلاً غیر عقلانی باشد.

اپل مدتها است که در مدل بالارده آیفون از فریم فولادی بهره میگیرد که بسیار مقاوم و از تیتانیوم ارزانتر است؛ اما استفاده از فولاد وزن دستگاه را بهشدت بالا میبرد و استفاده از آن در آیپد با ابعاد بزرگتر میتواند به فاجعه تبدیل شود. برخی گزارشها از آن حکایت دارند که غول دنیای فناوری پس از پنج نسل متمادی استفاده از استیل ضد زنگ در شاسی مدلهای پرچمدار آیفون، درصدد است بار دیگر این بخش را دستخوش تغییر کند و ظاهراً اینبار برای قدرتبخشیدن به ساختار آیفون از آلیاژ تیتانیوم سخت بهره خواهد گرفت.

طبق شایعات قبلی، اپل احتمالاً آیپد نسل ۹ و آیپد مینی ۶ را در سال جاری رونمایی خواهد کرد. اعتقاد بر این است که آیپد نسل ۹ در مقایسه با نسل بعدی آیپد مینی تغییرات کمتری را شامل میشود؛ اما دیجیتایمز بر این باور است که این تبلت با قیمت بهصرفه و قدرت پردازشی مناسب میتواند فروش محمولههای کلی آیپد در سال ۲۰۲۱ را به ۶۰ میلیون دستگاه برساند.

به‌طور کلی، دیجی‌تایمز منبع موثقی در گزارش فعل‌وانفعالات زنجیره تأمین محصولات اپل محسوب می‌شود؛ اما همیشه این احتمال وجود دارد که اپل سیاست دیگری در قبال این جزئیات اتخاذ یا ارائه قابلیت‌های فاش‌شده را به زمان دیگری موکول کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود این گزارش را تا ارائه اطلاعات بیشتر شایعه در نظر بگیرید.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات