نسل نهم آیپد احتمالا با شاسی باریک‌تر در پاییز سال جاری رونمایی خواهد شد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی آیپد استاندارد را در پاییز سال جاری میلادی و با کالبدی آشنا، شاسی باریک‌تر و پردازنده‌ی جدید به‌روز کند.
تبلیغات

اپل شهریور سال گذشته در خلال رونمایی از اپل واچ سری ۶، هشتمین نسل آیپد استاندارد را با تراشه قدرتمند A12 Bionic و قیمت پایه ۳۲۹ دلار برای عموم مردم و ۲۹۹ دلار برای مشتریان آموزشی بهروز کرد. گفته میشود غول دنیای فناوری در صدد رونمایی از نسل بعدی آیپد استاندارد در پاییز سال جاری است. آیپد نسل ۹ در حقیقت ارزانترین و بهنوعی ابتداییترین تبلت در خانواده آیپدها محسوب خواهد شد. بااینحال، آیپدهای استاندارد با توجه به قیمت مناسب و قدرت سختافزاری در خور توجه، برای دانشآموزان، دانشجویان و برخی مشاغل کاری بهترین گزینه هستند.

مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا کرده است که نهمین نسل آیپد استاندارد ضخامت کم‌تری در مقایسه با مدل کنونی خواهد داشت؛ اما ظاهراً بر همان زبان طراحی استوار خواهد بود. یکی دیگر از تغییرات محتمل به استفاده از پردازنده قوی‌تر بازمی‌گردد؛ اما گِرمن مشخص نکرده است آیپد مذکور به کدام پردازنده سری A مجهز خواهد شد.

بهطور کلی، محتملترین تراشه برای این محصول A13 Bionic است. تراشه مذکور در بطن خود پذیرای ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور است و با وجود قدرت پردازشی چشمگیر، مصرف انرژی آن ۴۰ درصد از تراشه A12 کمتر است. از دیگر مشخصات این تراشه میتوان به ۶ هسته و ۴ هسته گرافیکی اختصاصی اپل اشاره کرد؛ البته این احتمال وجود دارد که اپل از تراشه قدرتمندتری نیز در این محصول استفاده کند. اخیراً برخی افشاگران ادعا کردهاند که این محصول در کنار آیپد مینی ۶ به تراشه A14 مجهز خواهد شد. در صورت صحت این شایعات، ارزش خرید آیپد ۹ بسیار بالا میرود و آن را به یک گزینه بسیار قدرتمند و در عین حال مقرونبهصرفه تبدیل میکند؛ زیرا در حال حاضر تراشه A14 پس از تراشه M1 اپل یکی از قدرتمندترین پردازندههای مبتنی بر معماری آرم محسوب میشود.

طبق گزارش‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود پاییز فصل شلوغی برای محصولات اپل باشد؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در حال آماده شدن برای برگزاری رویدادی در ماه سپتامبر هستند که از قرار معلوم، محصولاتی نظیر اپل واچ سری ۷، سری آیفون ۱۳، آیپد مینی ۶ و ایرپاد ۳ در آن رونمایی خواهند شد؛ بنابراین، گمان می‌رود نسل بعدی آیپد استاندارد در همین رویداد رونمایی و پس از مدت کمی روانه‌ی بازار شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات