فایر اچ دی 10 پلاس رونمایی شد؛ قدرتمندترین تبلت ۱۰ اینچ آمازون

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون چند مدل تبلت معرفی کرده است که یکی از آن‌ها Fire HD 10 Plus نام دارد و «قوی‌ترین تبلت ۱۰ اینچ آمازون» به‌حساب می‌آید. در بین محصولات جدید، تبلت‌های مخصوص کودکان نیز دیده می‌شوند.
تبلیغات

آمازون روز گذشته نسل جدید تبلت‌های اختصاصی خود را که شامل مدل‌های جدید فایر اچ‌ دی ۱۰ (Amazon Fire HD 10) و مدل‌های ارتقاءیافته‌ی تبلت‌‌های مخصوص کودکان می‌شود، به‌روز کرد. آن‌طور که ورج می‌نویسد، تبلت ۱۴۹٫۹۹ دلاری Fire HD 10 به‌ دلیل داشتن بدنه‌ی باریک‌تر و کاهش حاشیه در هر چهار طرف صفحه‌نمایش، بیشتر از محصولات پیشین آمازون به تبلت‌های مدرن شباهت دارد.

رم Fire HD 10 آمازون ۵۰ درصد قوی‌تر شده و ظرفیت سه گیگایت دارد و به‌گفته‌یآمازون، صفحه‌نمایش 1080p آن روشن‌تر از قبل است. آمازون ادعا می‌کند تبلت Fire HD 10 مجهز به «پردازنده‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای» است که فعلاً نامش را نمی‌دانیم. در مدل قبل تبلت آمازون پردازنده‌ی هشت هسته‌ای دو گیگاهرتزی را دیدیم که قدرت پردازشی زیادی ارائه نمی‌داد. امیدواریم تبلت جدید آمازون پردازنده‌ی بهبودیافته‌ای داشته باشد.

آمازون «قدرتمندترین تبلت ۱۰ اینچ خود در تاریخ» یعنی Fire HD 10 Plus را نیز معرفی کرده است. تبلت فایر اچ‌ دی ۱۰ پلاس به چهار گیگابایت رم مجهز است، بدنه‌ای صاف دارد و از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. آمازون جزئیات پردازنده‌ی مدل Fire HD 10 Plus را نیز ارائه نداده است. Fire HD 10 Plus همچون Fire HD 8 Plus دارای داک شارژ بی‌سیم اختصاصی است که توسط انکر تولید شده. تبلت HD 10 Plusا۳۰ دلار گران‌تر از HD 10 است و با قیمت ۱۷۹٫۹۹ دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

تبلت Fire HD 10 Plus با کیس مجهز به صفحه‌کلید

تبلت‌های آمازون به‌طور معمول حاوی نوآوری خاصی نیستند و به درد تولیدکنندگان محتوا نمی‌خورند؛ اما آمازون در تبلت‌های جدید سری Fire HD 10 تلاش کرده است کار جالبی انجام بدهد. این شرکت مدل ویژه‌ای از تبلت‌هایش را در قالب بسته‌ی Productivity Bundle عرضه می‌کند که شامل کیس Fintie و یک سال اشتراک سرویس مایکروسافت 365 است.

تبلت Fire HD 10 آمازون پردازنده‌ی هشت هسته‌ای دارد

قیمت پایه‌ی بسته‌ی ویژه از ۲۱۹٫۹۹ دلار آغاز می‌شود. کاربر در صورت تمایل می‌تواند کیس Fintie را که صفحه‌کلید مستقل دارد با پرداخت ۴۹٫۹۹ دلار به‌صورت جداگانه تهیه کند. آمازون می‌گوید نسخه‌ی جدید Fire OS میزبان قابلیت جدید مولتی‌تسکینگ اسپلیت اسکرین است. 

آمازون به تبلت‌های مخصوص کودکان نیز توجه ویژه‌ای نشان داده است. این شرکت می‌گوید سری کاملا جدیدی از تبلت‌ها را به نام Fire Kids Pro عرضه می‌کند. تبلت‌های Fire Kids Pro که در مدل‌های هفت اینچ (۹۹٫۹۹ دلار)، هشت اینچ (۱۳۹٫۹۹ دلار) و ۱۰ اینچ (۱۹۹٫۹۹ دلار) عرضه می‌شوند کیس محافظ باریکی دارند که از پایه بهره می‌برد. 

تبلت Fire HD 10 Kids Pro

آمازون می‌گوید صفحه‌ی اصلی تبلت‌های Kids Pro حس و حالی مثل «تبلتی بالغ» دارد و مرورگر تبلت گزینه‌ای برای «دسترسی باز اما فیلترشده» به وب ارائه می‌دهد تا والدین بتوانند اجازه‌ی ورود به برخی وب‌سایت‌های خاص را بدهند یا بعضی از وب‌سایت‌ها را مسدود کنند.

تبلت‌های جدید فروشگاهی داخلی  دارند و کارکرد آن بدین صورت است که بچه‌ها درخواست دانلود را ثبت می‌کنند و دانلود صرفا زمانی آغاز می‌شود که والدین مجوز را صادر کنند. تبلت‌های جدید سری Kids Pro به همراه یک سال اشتراک سرویس کیدز پلاس آمازون برای دسترسی به محتوای آموزشی و سرگرمی عرضه می‌شوند.

آمازون مدل Kids Edition تبلت جدید Fire HD 10 را که کیس ویژه‌ای دارد عرضه می‌کند. این تبلت با دو سال گارانتی تعویض و یک سال اشتراک سرویس کیدز پلاس در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. تبلت Fire HD 10 Kids Edition با قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود و اگر دو دستگاه از آن را خریداری کنید به تخفیف ۳۰ درصدی دست پیدا خواهید کرد. 

تمامی تبلت‌های جدید آمازون از تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۱ (۵ خرداد ۱۴۰۰) به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات