شیائومی احتمالا تبلت ۱۱ اینچ با تراشه اسنپدراگون و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز می‌سازد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، شیائومی در حال ساخت دو مدل تبلت است که از سخت‌افزار نسبتا خوبی بهره می‌برند و صفحه‌نمایش باکیفیت با نرخ نوسازی بالا دارند.
تبلیغات

شیائومی در حوزه ساخت تبلت عملکرد خوبی ندارد و در مقایسه با تعداد گوشی‌‌هایی که راهی بازار می‌کند، تبلت‌های کمتری ساخته است. آخرین تبلت این شرکت در میانه‌‌های سال ۲۰۱۸ راهی بازار شد. حالا حساب کاربری Digital Chat Station در توییتر به این موضوع اشاره کرده است که شیائومی روی دو مدل تبلت Mi Pad کار می‌کند که برخی مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها مشخص شده است.

این تبلت‌‌ها به احتمال زیاد شیائومی می پد ۵ و می پد ۵ پرو نام دارند و هر دو از صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی LCD با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برند. گفته شده است صفحه‌نمایش این تبلت‌ها نسبت تصویر ۱۶:۱۰ پیش روی مخاطب قرار می‌‌دهد و قادر به تشخیص ۴۰۹۶ سطح فشار است.

طبق شایعات، صفحه‌نمایش این تبلت‌های شیائومی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به گفته‌‌ی جی‌اس‌ام‌آرنا، نرخ حساسیت لمسی آن ۲۴۰ هرتز است. این موضوع را قبلا در گوشی‌های موبایل دیده بودیم و حالا دیدن آن در تبلت‌ می‌تواند جذاب باشد.

تفاوت اصلی این دو تبلت شیائومی در تراشه آن‌ها است. یک مدل با تراشه اسنپدراگون 780G راهی بازار می‌شود که با معماری ۵ نانومتری ساخته شده است و سخت‌افزار نسبتا رده‌بالایی دارد؛ مخصوصا در قسمت پردازنده سیگنال تصویر (ISP) و واحد پردازش عصبی (NPU). طبق شایعات، یک مدل تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و مدل دیگر از مودم X53 5G استفاده خواهد کرد.

بر اساس شایعات، تبلت بعدی شیائومی از تراشه‌ای با شماره مدل SM8150-AC استفاده می‌کند. این شماره مدل به دو تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و اسنپدراگون ۸۶۰ تعلق دارد. هر دو تراشه با معماری ۷ نانومتری ساخته شده‌اند و از پردازنده گرافیکی سریع‌تر و پردازنده سیگنال تصویر و واحد پردازش عصبی قوی‌تری استفاده می‌کنند.

این تراشه‌ها هیچ‌کدام از صفحه‌های نمایشی که نرخ نوسازی آن‌ها بالاتر از ۹۰ هرتز باشد پشتیبانی نمی‌کنند. البته حساب کاربری Digital Chat Satation به این موضوع اشاره کرده است که روی این تبلت‌ها از درایور صفحه‌نمایش نواتک استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست این تبلت‌های شیائومی کی راهی بازار می‌شوند. این شرکت چینی قصد دارد در تاریخ ۳ اردیبهشت‌ماه رویداد خبری برگزار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات