پردازنده قدرتمند آیپد پرو ۲۰۲۱ در کد منبع iOS 14.5 ظاهر شد

چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات منتشرشده در جدیدترین نسخه‌ی بتا iOS14.5 تأمین‌کننده‌ی قدرت پردازشی نسل بعدی آیپد پرو را با نام احتمالی A14X نشان می‌دهد.
تبلیغات

اگر اخبار فناوری دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل خود را برای برگزاری نخستین رویدادش در سال جدید میلادی آماده می‌کند. گمان می‌رود غول دنیای فناوری محصولات متعددی برای رونمایی در نظر گرفته باشد؛ اما شواهد نشان می‌دهد محصول غالب و مهم این رویداد آیپد پرو خواهد بود و ظاهرا جدیدترین پردازنده‌ی سری A اپل در بطن آن تعبیه خواهد شد.

وب‌سایت 9To5Mac با بررسی کدهای جدیدترین نسخه‌ی بتای iOS 14.5، به اطلاعاتی از تراشه‌ی نسل بعدی آیپد پرو دست یافته است که نشان می‌دهد قلب تپنده‌ی آیپد پرو همان تراشه‌ی قدرتمند به‌کاررفته در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو کنونی است. طبق روال معمول، تراشه‌های جدید اپل با نام رمز اختصاصی در کدهای iOS ارجاع داده می‌شود.

به‌ادعای گزارش، iOS 14.5 شامل ارجاعات به نوعی پردازنده گرافیکی (GPU) از تراشه‌ای به نام «13G» است که تاکنون در هیچ دستگاه مبتنی‌بر iOS به‌کار گرفته نشده است. با استناد به نام‌گذاری تراشه‌های قبلی و اطلاعات به‌دست‌آمده از 9To5Mac، پیش‌بینی می‌شود تراشه‌ی مذکور همان A14X است که تراشه‌ی تقویت‌شده از A14 Bionic محسوب می‌شود.

در این گزارش، آمده است A14X براساس «T8103» ساخته شده که نام رمز تراشه پردازنده‌ی قدرتمند M1 است؛ پردازنده‌ای که در اولین کامپیوترهای مک مبتنی‌بر آرم استفاده می‌شود. ناگفته نماند هفته‌ی پیش گزارش جداگانه‌ای از بلومبرگ منتشر شد که ادعا می‌کرد نسل بعدی آیپد پرو به پردازنده به‌روزشده‌ی سریع‌تر از M1 مجهز است.

به‌طورکلی، شایعات حاکی از آن است که تنها دستگاه جدید مجهز به سیستم‌عامل iOS که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد، نسل بعدی آیپد پرو خواهد بود. با این ‌اوصاف، این تراشه قطعا در آیپد پرو تعبیه خواهد شد. دراین‌میان، نام‌های رمزگذاری‌شده جدیدی ازجمله J517 ،J518 ،J522 و J523 دیده شده است که احتمال می‌رود مربوط به نسخه‌های مختلف آیپد پرو شامل ابعاد (۱۱ اینچی یا ۱۲٫۹ اینچی) و قابلیت استفاده از سیم‌کارت باشد.

افزون‌براین، اطلاعات منتشرشده از کد منبع iOS 14.5 مُهر تأییدی بر عرضه‌ی نسل بعدی آیپد پرو در آینده‌ای نزدیک است؛ زیرا در غیراین‌صورت اپل می‌توانست اطلاعات یادشده را در iOS 15 اعمال کند. همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که اپل از ۲ مارس ۲۰۲۱ نسخه‌ی جدیدی از نسخه‌ی بتا Xcode منتشر نکرده است. این در حالی است که این شرکت معمولا هنگام تهیه‌ی سخت‌افزار جدید، این کار را انجام می‌دهد و باید تا زمان اعلام رسمی مخفی بماند.

براساس شایعات اخیر، مدل‌های جدید آیپد پرو هفته‌های نخست آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) با درگاه USB-C مبتنی‌بر استاندارد تاندربولت و دوربین‌های بهبودیافته و نمایشگر Mini-LED برای نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی رونمایی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات