آیپد نسل ۹ با پردازنده‌ی A13 و نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی عرضه خواهد شد

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ نسل نهم آیپد را با پردازنده‌ی A13 و صفحه‌نمایش ۱۰٫۵ اینچی به قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

چندی پیش اپل در مراسم Time Files نسل هشتم آیپدهای اقتصادی‌ را با طراحی آشنا و پردازنده‌ی قدرتمند A12 روانه‌ی بازار کرد. حال گفته می‌شود غول فناوری کوپرتینو در حال توسعه‌ی آیپد دیگری از همان خانواده برای عرضه در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ است که می‌تواند قیمتی کم‌تر از نسل هشتم آیپد داشته باشد و جایگزین آن شود.

طبق گفته‌های وب‌سایت چینی CNBeta، اپل در حال توسعه‌ی یک آیپد سطح ابتدایی برای عرضه در بهار ۲۰۲۱ است که از همان طراحی گذشته و تاچ‌آیدی ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم بهره می‌گیرد و پردازنده‌ی A13 Bionic قدرت پردازشی آن را تأمین خواهد کرد. اپل در نسل هشتم آیپد از صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچی استفاده کرده است؛ اما گفته می‌شود نسخه‌ی بعدی با بهره‌گیری از طراحی نسل سوم آیپد ایر و حاشیه‌های باریک‌تر، در همان شاسی از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی استفاده خواهد کرد.

اپل قصد دارد با استفاده از طراحی آیپد ایر ۳، با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، محصولی باریک‌تر و سبک‌تر ارائه دهد. به نظر می‌رسد آیپد نسل نهم درگاه لایتنینگ را حفظ  خواهد کرد و پیکربندی پایه‌ی آن با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسخه‌ی پایه‌ی نسل هشتم آیپد با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۳۲۹ دلار معرفی شد.

بر اساس شایعات قبلی، انتظار می‌رود اپل نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی حداقل یک آیپد رده‌بالا مجهز به نمایشگر مینی LED روانه‌ی بازار کند؛ اما بعید است آیپد ۲۹۹ دلاری به این نوع صفحه‌نمایش پیشرفته و گران‌قیمت مجهز شود. علاوه ‌بر این، با توجه به معرفی آیپد نسل ۸، عرضه نسل نهم آن در کمتر از ۹ ماه اقدام عجیبی خواهد بود؛ اما اپل ممکن است دو نسخه‌ی جدید آیپد اقتصادی برای سال آینده در نظر گرفته باشد و نسخه‌ی دوم را در همان بازه‌ی زمانی منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) عرضه کند. به هر حال تا زمان منتشر شدن اطلاعات موثق و اخبار رسمی باید به گزارش یادشده تنها به‌عنوان شایعه نگاه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات