هواوی میت پد 5G با برخورداری از تراشه کرین ۸۲۰ رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی میت پد 5G نسخه‌ای از میت پد ۱۰.۴ اینچی است که البته با تراشه کرین ۸۲۰ به منظور سازگاری با ارتباطات 5G روانه بازار می‌شود.
تبلیغات

شرکت هواوی برای علاقه‌مندان به تبلتی مجهز به سخت‌افزار بالارده، محصولی به‌نام میت پد پرو 5G را معرفی کرد که مجهز به فناوری ارتباطات 5G است؛ اما برخورداری از برچسب قیمتی معادل ۷۸۵ دلار امکان دارد دسترسی بسیاری از کاربران به چنین تبلتی را محدود سازد.

درحال‌حاضر هواوی برای کاربرانی با بودجه محدود، تبلت میت پد ۱۰.۴ اینچی را با برچسب قیمتی معادل ۲۸۰ دلار در نظر گرفته است. بااین‌حال، میت پد ۱۰.۴ اینچی از ارتباطات 5G پشتیبانی نمی‌کند. به همین علت، شرکت چینی نسخه‌ای از میت پد ۱۰.۴ اینچی را با نام هواوی میت پد 5G رونمایی کرده که مجهز به تراشه کرین ۸۲۰ و مودم 5G است.

برخورداری از تراشه کرین ۸۲۰ به گران‌تر شدن قیمت تبلت هواوی میت پد 5G ختم شده است و درواقع میت پد جدید با برخورداری از برچسب قیمتی معادل ۴۷۰ دلار بازه قیمتی بین میت پد ۱۰.۴ اینچی و میت پد پرو 5G را پر می‌کند.

رنگبندی هواوی میت پد 5G

هواوی میت پد 5G از بسیاری جهات سخت‌افزاری مشابه با میت پد ۱۰.۴ اینچی دارد و حتی طراحی ظاهری نیز تغییری نیافته است. تجهیز تبلت جدید شرکت چینی به تراشه کرین ۸۲۰ نه‌تنها پشتیبانی از 5G و Wi-Fi 6 را فراهم می‌سازد؛ بلکه افزایش ۳۰ درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی را نسبت به مدل موجود در میت پد ۱۰.۴ اینچی به‌همراه داشته باشد.

مقام‌های شرکت چینی تأیید کرده‌اند که هواوی میت پد 5G تنها در یک مدل با مشخصات حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ البته به‌لطف درگاه کارت حافظه microSD امکان افزایش این میزان وجود دارد. هواوی میت پد 5G از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۱۰/۴ اینچ، پنل IPS LCD و رزولوشن ۲،۰۰۰ در ۱،۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار دارد و در پنل پشتی نیز دوربینی دیگر با رزولوشن مشابه استفاده شده است.

در طراحی هواوی میت پد 5G از چهار بلندگو به‌همراه چهار میکروفون استفاده شده که در نقاط مختلف دستگاه قرار گرفته‌اند. ظرفیت باتری محصول جدید هواوی به ۷،۲۵۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و از فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ واتی به‌جای شارژ ۱۸ واتی میت پد ۱۰.۴ اینچی استفاده می‌کند. چنین مشخصاتی سبب می‌شود که طی اتصال دستگاه به شارژر در مدت ۳۰ دقیقه نزدیک به ۳۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ شود و برای شارژ ۱۰۰ درصدی نیز به ۲/۵ ساعت زمان نیاز وجود داشته باشد.

برای اتصال شارژر به دستگاه از درگاه USB-C استفاده شده است؛ اما خبری از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری نیست. بااین‌حال در داخل جعبه هواوی میت پد 5G مبدل جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری به USB-C وجود دارد تا کاربران امکان استفاده از هدست‌های قدیمی را داشته باشند. درحال‌حاضر هواوی میت پد 5G به‌صورت پیش‌فروش عرضه شده است؛ اما هنوز زمان عرضه آن به بازار مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات