آیپد ایر 2020 اپل با طراحی مدرن و تراشه پنج نانومتری A14 معرفی شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
مطالعه 5 دقیقه
آیپد ایر 2020 (Apple iPad Air 2020) با طراحی مدرن و سخت‌افزار قوی‌تر نسبت‌به نسل قبل از راه رسید تا تبلت‌های هم‌قیمت اندرویدی را در بازار به‌چالش بکشد.
تبلیغات

تبلت ‌های سری آیپد در سه دسته جای می‌گیرند تا انواع سلایق و بودجه‌های مختلف را پوشش دهند. محصولات خانواده‌ی آیپد ایر به‌دلیل سبک بودن و ارائه‌ی قابلیت‌های مناسب، همواره موردتوجه بوده‌اند؛ بااین‌حال یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که طی چند سال اخیر به آن‌ها وارد شد، زبان طراحی‌شان بود. اپل چند سال است که طراحی تبلت‌های رده‌بالای سری آیپد پرو را تغییر داده و جلوه‌ی جذاب‌تری به‌ آن‌ها بخشیده است؛ بااین‌حال تا پیش از برگزاری مراسم بزرگ Time Flies، این موضوع را برای آیپد ایر شاهد نبودیم.

سه مدل آیپد ایر 2020 / iPad Air از نیم رخ با سه رنگ

آیپد ایر 2020 اپل طراحی شبیه به آیپد پروهای نسل جدید دارد

اپل در بخشی از مراسم امشب، تبلت آیپد ایر ۲۰۲۰ (Apple iPad Air 2020) را رسما رونمایی کرد. این تبلت سخت‌افزار مناسبی دارد و به‌لطف داشتن طراحی مدرن، بهتر از قبل خودش را از تبلت‌های معمولی سری آیپد، متمایز می‌کند. افزایش کیفیت ساخت، قطعا کار کردن با آیپد ایر را جذاب‌تر از قبل خواهد کرد.

زبان طراحی آیپد ایر جدید کاملا مشابه آیپد پرو است و در نگاه اول حس خوبی به شما منتقل می‌کند. مدل سال گذشته‌ی آیپد ایر دارای حاشیه‌های زیادی در اطراف صفحه‌نمایش بود و دکمه‌ای اختصاصی برای فناوری تاچ ID داشت. در آیپد ایر جدید حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌شکلی محسوس کاهش پیدا کرده است. آیپد ایر جدید اپل از جوانب زیادی به آیپد پرو شباهت دارد و ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حاشیه کنار نمایشگر آیپد ایر 2020 / iPad Air

اپل در جریان برگزاری مراسم امشب اعلام کرد که در آیپد ایر جدید از صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچ لیکوئید رتینا (Liquid Retina) با وضوح ۲٬۳۶۰ در ۱٬۶۴۰ پیکسل استفاده کرده است. صفحه‌نمایش آیپد ایر نسل جدید، از قابلیت True Tone پشتیبانی می‌کند و روی آن از پوشش ضدانعکاس استفاده شده است. اپل به‌منظور گنجاندن صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچ درون بدنه‌ی آیپد ایر، تصمیم گرفته دکمه‌ی هوم را از بین ببرد.

همان‌طور که افشاگران گفته بودند، خبری از فناوری فیس ID در آیپد ایر نیست. این تبلت میان‌رده، فناوری تاچ ID را درون دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند. احتمالا اپل در حال آزمایش این قابلیت است تا در سال آینده‌‌ی میلادی گوشی جدید سری آیفون SE را به آن مجهز کند. گفته می‌شود گوشی آیفون SE پلاس بدون هیچ‌گونه بریدگی نمایشگر به بازار عرضه می‌شود.

اپل، آیپد ایر ۲۰۲۰ را ازلحاظ سخت‌افزار داخلی با تغییراتی محسوس همراه کرده و این موضوع به‌ویژه درباره‌ی تراشه‌ی به‌کاررفته در تبلت صدق می‌کند. بر اساس اعلام رسمی، آیپد ایر ۲۰۲۰ مجهز به تراشه‌ی A14 Bionic است. A14 جدیدترین تراشه‌ی اپل به‌حساب می‌آید که از لیتوگرافی پنج نانومتری استفاده می‌کند و شامل پردازنده‌ای مرکزی با ۶ هسته‌ی پردازشی است (دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف). همچنین اپل می‌گوید A14 شامل ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور است. اپل می‌گوید آیپد ایر نسل جدید درمقایسه‌با نسل قبل تا ۴۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد.

دوربین آیپد ایر 2020 / iPad Air از نمای نزدیک سبز

در Apple iPad Air 2020 از تراشه‌ی پنج نانومتری A14 استفاده شده است

به‌علاوه به‌لطف بهره‌مندی A14 از پردازنده‌ گرافیکی قوی‌تر، آیپد ایر ازلحاظ پردازش‌های گرافیکی نیز بهبود پیدا کرده است. اپل می‌گوید A14 «پیشرفته‌ترین تراشه‌‌ای» است که موفق‌به تولید آن شده. طبق گفته‌ی اپل، تراشه‌ی A14 شامل شتاب‌دهنده‌های ویژه‌ی‌ فناوری یادگیری ماشین است که اپلیکیشن‌ها خواهند توانست برای عملکرد بهتر، از آن استفاده کنند. اپل در جریان برگزاری مراسم امشب، چندین اپلیکیشن را به‌نمایش گذاشت و اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرت بالای تراشه‌ی جدید A14 برای عملکرد بهتر اپلیکیشن‌هایشان استفاده کنند.

نمای جلو آیپد ایر 2020 / iPad Air

یکی دیگر از تغییرات مهم آیپد ایر، استفاده از درگاه USB-C است؛ بدین ترتیب آیپد ایر جدید نه‌تنها ازلحاظ طراحی ظاهری بلکه ازلحاظ داشتن درگاه USB-C به آیپد پروهای نسل جدید شبیه است. همچنین اپل می‌گوید امکان شارژ آیپد ایر با فناوری شارژ سریع سیمی ۲۰ وات وجود دارد. آیپد ایر ۲۰۲۰ ضمن پشتیبانی از انتقال داده‌ی پنج گیگابایت‌برثانیه، از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و مدل‌هایی خاص با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE دارد. اپل می‌گوید اتصال LTE در آیپد ایر جدید، ۶۰ درصد سریع‌تر از قبل است.

اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند در پنل پشتی آیپد ایر نسل جدید از دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنند که همان دوربین به‌کاررفته در آیپد پرو است. در آیپد ایر، دوربین اصلی دارای سیستم لرزش‌گیر ویدئوی پیشرفته‌تر است. در پنل جلویی آیپد ایر نسل جدید شاهد یک دوربین HD هفت مگاپیکسلی هستیم که از قابلیت اسمارت HDR پشتیبانی می‌کند و از پس ضبط ویدئوی 1080p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه برمی‌آید. 

آیپد ایر 2020 اپل / iPad Air با مجیک کیبورد / Magic Keyboard

آیپد ایر نسل جدید بدون آداپتور برق در جعبه عرضه می‌شود

جدیدترین نسل از آیپد ایر همچنین از مدل جدید قلم لمسی ۱۲۹ دلاری اپل پنسل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کند؛ نسل جدید اپل پنسل می‌تواند به‌صورت مغناطیسی به تبلت بچسبد. صفحه‌کلید مستقل و پرکاربرد ۲۹۹ دلاری مجیک کیبورد (Magic Keyboard) نیز توانایی اتصال به آیپد ایر ۲۰۲۰ را دارد. تمامی این مشخصه‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا میزان شباهت‌های بین آیپد پرو و آیپد ایر نسل جدید به بیشترین حد ممکن برسد. جدیدترین مدل از آیپد ایر اپل همچنین توانایی پشتیبانی از صفحه‌کلید ۱۷۹ دلاری Smart Keyboard Folio و کاورهای جدید ۷۹ دلاری Smart Folio را دارد. 

اپل می‌گوید تبلت جدید آیپد ایر را ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار به بازار عرضه می‌کند. این تبلت در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری، رز گلد، سبز و آبی به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات