اولین مک مجهز به اپل سیلیکون احتمالا نوامبر امسال معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد تا ماه نوامبر مک‌های خود با تراشه‌های اپل سیلیکون را معرفی کند. همچنین گزارش جدید اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌ی تفکیک مدل‌های مختلف آیپد می‌دهد.
تبلیغات

اپل پیش‌از‌این گفته بود که اولین مک‌های مجهز به اپل سیلیکون در پایان سال جاری معرفی می‌شوند؛ اما گزارشی جدید حاکی از آن است که این دسته از محصولات اپل تا ماه نوامبر معرفی خواهند شد. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد که اپل برنامه‌ای برای تفکیک آیپد ایر جدید از آیپد پرو گران‌قیمت آماده کرده است. ناگفته نماند که تبلت آیپد ایر جدید قرار است امروز معرفی شود.

گزارش بلومبرگ که می‌توان آن را خلاصه‌ای از رویداد امروز اپل دانست، تأکید می‌کند امروز رونمایی آیفون 12 را شاهد نخواهیم بود.

رویداد اپل به‌دلیل محصولی که رونمایی نخواهد شد، مهم بوده است. بنابر گزارش‌های به‌دست‌آمده، آیفون‌های جدید در رویداد امروز معرفی نمی‌شوند؛ زیرا همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ آخرین آزمایش‌های مدل‌های جدید 5G را مختل کرده و باعث ایجاد تأخیر در برنامه‌ی تولید انبوه شرکت شده است. اپل برنامه دارد چهار گوشی آیفون جدید در ماه اکتبر رونمایی کند. آخرین‌باری که اپل در ماه اکتبر آیفون جدیدش را رونمایی کرد به سال ۲۰۱۱ و رونمایی iPhone 4 مربوط می‌شود. بنابراین باتوجه‌به تأخیر در معرفی آیفون‌های جدید، پیش‌بینی می‌شود که آیفون‌های جدید از آیفون X دیرتر عرضه‌ شود؛ محصولی که ۳ نوامبر ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شد.

انتظار می‌رود در رویداد امروز اپل این محصولات معرفی شوند:

  • ساعت هوشمند اپل واچ ۶ مجهز به قابلیت تشخیص سطح اکسیژن خون
  • مدل اقتصادی اپل‌واچ جدید
  • آیپد ایر جدید با حاشیه‌هایی باریک مشابه با آیپد پرو
  • معرفی بسته‌ی خدماتی Apple One (به‌احتمال فراوان)

هنوز خبری مبنی‌بر معرفی نسخه‌ی کوچک‌تر هوم‌پد (HomePod) با عنوان ایر تگ (AirTags) یا هدفون‌های روگوشی اپل منتشر نشده است؛ بنابراین، احتمال می‌رود که این محصولات نیز ماه آینده به‌همراه آیفون‌های جدید در رویداد آیفون معرفی شوند. بااین‌همه، ممکن است برخی از این محصولات در رویداد امروز رونمایی شوند.

رونمایی نخستین مک‌های مجهز به اپل سیلیکون در نوامبر

مهم‌ترین نکته در گزارش جدید به جمله‌ای درباره‌ی مک‌های ساخته‌شده براساس تراشه‌های ARM مربوط است: «اپل می‌خواهد در ماه نوامبر، کامپیوترهای مک جدید با تراشه‌های اختصاصی خود را معرفی کند.» باید به این موضوع توجه کنید که در گزارش از واژه‌ی «معرفی» استفاده شده است و مرحله‌ی «رونمایی» و عرضه به بازار، احتمالا به ماه دسامبر موکول شود.

آخرین اخبار درباره‌ی مک اپل سیلیکون این بود که تراشه برای دستگاه‌های جدید در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ساخته خواهد شد. گزارش قبلی نیز پیش‌بینی کرده بود که اولین مک‌های مجهز به تراشه‌ی آرم مدل تجدیدتولیدشده از مک‌بوک ۱۲ اینچی خواهند بود، با این تفاوت که شارژ باتری برای بازه‌ی ۱۵ تا ۲۰ ساعت بهینه شده است. به‌باور برخی از کاربران، این محصول می‌تواند با تبلت آیپد پرو با قابلیت Magic Keyboard رقابتی تمام‌عیار کند.

تفکیک مدل‌های آیپد

ازآنجاکه انتظار می‌رود اپل آیپد ایر جدیدش را معرفی کند که شباهت زیادی به آیپد پرو دارد، پرسش بزرگی ذهن کارشناسان را به‌خود مشغول کرده است: اپل چگونه می‌خواهد آیپد ایر را از آیپد پرو گران‌قیمت متمایز کند؟ مارک گورمن، از بلومبرگ در پاسخ به این پرسش گفته است:

امروز، اپل نخستین به‌روزرسانی آیپد ایر از زمان بازتولید آن در سال ۲۰۱۹ را ارائه خواهد کرد. مدل جدید ظاهری شبیه به آیپد پرو دارد و دکمه‌ی Home آن حذف شده است تا نمایشگری یکپارچه با حاشیه‌های کم روی فریم قرار بگیرد. البته این تبلت قاعدتا به پردازنده‌ی ضعیف‌تری مجهز است و درمقایسه‌با آیپد پرو، از ویژگی‌هایی مثل نمایشگر ProMotion بی‌بهره نخواهد بود.آیپد میان‌رده‌ی جدید ازنظر سودآوری می‌تواند برای اپل بازدهی چشمگیری داشته باشد؛ به‌ویژه اینکه به‌دلیل وضعیت موجود براثر همه‌گیری کرونا، اکثر مصرف‌کنندگان باید در منزل بمانند و به‌دنبال دستگاه‌هایی برای پیگیری کارها و کلاس‌های آموزشی‌شان هستند. قیمت آیپد ایر کنونی ۴۹۹ دلار و از آیپد پرو ۷۹۹ دلاری بسیار ارزان‌تر است. با‌ این تفاسیر، تبلت با این قیمت و ظاهری شبیه به آیپد گران‌قیمت به‌خوبی می‌تواند فروش درخورتوجهی تجربه کند.

گورمن معتقد است که اکثر خریداران آیپد پرو احتمالا این محصول را به‌‌دلیل طراحی زیبای و نه مشخصات درونی‌اش می‌خرند؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌کند که آیپد ایر جدید آیپد پرطرفدار‌تری باشد؛ به‌ویژه اگر با کیبورد Magic Keyboard سازگار باشد، همه‌چیز به‌نفع آیپد ایر خواهد شد. ناگفته نماند قابلیت ProMotion در تبلت‌های آیپد پرو باعث خواهد شد کاربران حرفه‌ای به‌سمت دستگاه گران‌تر بروند. همچنین، کاربرانی که نمایشگر بزرگ برایشان در اولویت است، فقط باید به‌سراغ آپید پرو بروند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات