اطلاعات تبلت نکسوس ۱۰ گوگل به بیرون درز کرد: اندروید ۴.۲، پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی Exynos 5250، رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۶۰۰ پیکسل

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر اعلام کردیم، انتظار می‌رود گوگل در کنفرانس روز دوشنبه خود علاوه بر تلفن نکسوس ال‌جی از یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن بالا و ساخت سامسونگ پرده‌برداری خواهد کرد، حال اطلاعات و عکس مربوط به این تبلت به بیرون درز کرده است.
تبلیغات

ازآنجاکه تبلت ۱۹۹ دلاری نکسوس ۷ گوگل در بازار بسیار خوب درخشید و گوگل توانست برند نکسوس را بیش از پیش در بین کاربران مطرح کند. حال با معرفی تبلت ۱۰ اینچی نکسوس آن هم با این مشخصات سخت‌افزاری کم نظیر، گوگل وارد رقابت جدی با تبلت‌های ۱۰ اینچی بازار مانند آیپد و سرفیس می‌شود.

nexus-10-specs

براساس این اطلاعات،‌ نکسوس ۱۰ گوگل مجهز به پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی ۲ هسته‌ای Exynos 5250، گرافیک Mali-T604، دو گیگابایت حافظه RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. به نظر می‌رسد این تبلت فاقد درگاه میکرو SD برای افزایش حجم حافظه باشد اما یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب بوده و علاوه بر آن دارای NFC, Wifi و بلوتوث ۴ است.

نمایشگر ۱۰.۱ اینچی این تبلت از نوع Super AMOLED* است و رزولوشن شگفت‌انگیز ۲٫۵۶۰ در ۱٫۶۰۰ پیکسلی دارد. تراکم پیکسل این نمایشگر 298.9 پیکسل در اینچ است.

اگر بخاطر داشته باشید پردازنده Exynos 5250 در کروم‌بوک جدید سامسونگ که مجهز به پردازنده ARM بود نیز استفاده شده بود.

نکسوس ۱۰ اولین تبلت با سیستم عامل اندروید ۴.۲ خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت این تبلت در بدست نیامده است.

* در منبع این خبر نوع نمایشگر این دستگاه Super AMOLED ذکر شده است، ولی به این موضوع توجه نشده که تولید پنل AMOLED با تراکم پیکسل ۳۰۰ پیکسل بر اینچ حتی در ابعاد کوچک نیز تولید تجاری نشده است. حدس زومیت آن است که نمایشگر نکسوس ۱۰ از نوع PLS سامسونگ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات