آیپد مینی تماس‌های ناخواسته دست به لبه‌های نمایشگر را تشخیص می‌دهد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
به نقل از طراح آیپد مینی، این محصول به منظور استفاده در یک دست ساخته شده است، و به همین منظور طراحی قاب دور آن با دیگر مدل‌های آیپد متفاوت است. مشکلی که به ذهن می‌رسد این است که آیا این کاهش‌ اندازه لبه‌های صفحه‌نمایش باعث برخورد‌های ناخواهسته دست با آن نمی‌شود؟ تیم طراحی اپل با تغییراتی که در سیستم‌عامل این محصول داده‌اند، توانسته‌اند از پیش آمدن این مشکل جلوگیری کنند. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

به گفته Jony Ive مدیر طراحی شرکت اپل، آیپد مینی به این خاطر قاب نازکی در دو طرف خود دارد که بتواند در یک دست به‌راحتی جای بگیرد. هدف ساخت این تبلت نیز همین بوده است.

این شرکت به منظور این که اثر برخوردهای ناخواسته دست را از میان ببرد و از آن جلوگیری کند، در سیستم عامل iOS 6 تغییراتی اعمال کرده است. یعنی با الگوریتم‌های نرم‌افزاری می‌تواند تشخیص دهد که آیا تماس دست لبه نمایشگر عمدی بوده یا سهوی!

به گفته سخن‌گوی این شرکت:

تغییر تفکر در مورد صفحه‌نمایش باعث تغییر نگرش در نرم‌افزار نیز می‌شود. آیپد مینی به طرز هوشمندانه‌ای تشخیص می‌دهد که لمس کردن لبه‌های صفحه‌نمایش از عمد بوده یا تنها یک خطا در هنگام نگه داشتن تبلت بوده است. این از آن دسته جزییاتی است که شما بدون آن که متوجه شوید، تاثیرش را حس می‌کنید. این ایده یک نمونه از هماهنگی سخت افزار و نرم‌افزار اپل است که بهترین تجربه ممکن را به کاربر هدیه می‌کند.

بنابراین از این پس iOS لمس ناخواسته صفحه‌نمایش را تشخیص می‌دهد و به آن توجهی نمی‌کند. البته باید محصول نهایی را آزمایش کرد و دید که تا چه حد ادعای اپل صحیح است و خوب کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات