آمازون تبلت ۸.۹ اینچی Kindle Fire HD را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و قیمت ۲۹۹ دلار معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
آمازون شب گذشته تیزر تبلیغاتی تبلت جدید خود را منتشر کرد و امروز در رویداد ویژه‌ای در لس‌‌انجلس رسما از آن پرده‌بردای کرد. این تبلت که Kindle Fire HD نام دارد مجهز به صفحه‌نمایش ۸.۹ اینچ با رزولوشن فوق‌العاده و کم‌نظیر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. جزئیات کامل را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

تراکم‌ پیکسل‌ها در نمایشگر ۸.۹ اینچی این تبلت، 254ppi (پیکسل در اینچ) است. صفحه لمسی نیز روی نمایشگر لمینیت شده تا دید بهبود یافته و درخشندگی و انعکاس نور نیز تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

تبلت Kindle Fire HD مجهز به پردازنده OMAP 4470 ساخت Texas است. آمازون ادعا می‌کند که این پردازنده سریع‌تر از Tegra 3 عمل می‌کند.

تبلت ۸.۹ اینچی آمازون دارای ۲ اسپیکر داخلی است که قادر به پخش صدای استریو هستند. اگر به خاطر داشته باشید تبلت اول آمازون داری یک اسپیکر و صدای خروجی تک کاناله بود. آمازون قدرت Wi-Fi را نیز ارتقاء داده و یک باند دوتایی 2.4GHz/5GHz را به همراه ۲ آنتن و فناوری MIMO رادیوی به آن اضافه کرده است.

از نظر حافظه ذخیره‌سازی نیز، Kindle Fire HD دارای حافظه ۱۶ گیگابایتی است.

آمازون به همراه این تبلت فناوری همگام‌سازی Whispersync را نیز معرفی کرده است. این فناوری به کاربر امکان ذخیره روند بازی یا کتاب صوتی را می‌دهد تا وی در مراجعات بعدی خود بتواند کار را از ادامه بازی یا کتاب صوتی ادامه دهد.

نرم‌افزارهای ثانویه تحت تبلت جدید آمازون نیز خود را با صفحه‌نمایش با رزولوشن بالای آن سازگار خواهند کرد، که از آن جمله می‌توان به اپلیکیشن‌های فیسبوک و اسکایپ اشاره کرد که با این تبلت سازگار شده‌اند.

Kindle Fire HD امکان اتصال چند کاربر با اکانت‌های مختلف را به همراه دسترسی‌های از پیش تعیین شده می‌دهد. بدین‌ترتیب، افراد مختلف خانواده می‌توانند از یک تبلت و با اکانت خود استفاده کرده و والدین نیز می‌توانند فرزندان خود را کنترل کنند.

آمازون همچنین، سرویس‌های مختلف مرتبط با کتاب و کتاب خواندن را معرفی کرده است. یکی از جذاب‌ترین این سرویس‌های X-Ray نام دارد که مربوط به مشاهده کتاب و رسانه‌های مختلف در تبلت است. این سرویس دسترسی مستقیم به اطلاعات مرتبط با کتاب، فیلم یا برنامه تلویزیونی را درست زمانی که در حال مطالعه کتاب یا مشاهده رسانه هستید، میسر می‌کند.

قیمت Kindle Fire HD برابر با ۲۹۹ دلار برای نسخه عادی و ۴۹۹ دلار برای نسخه 4G LTE اعلام شده است. کاربر می‌تواند با پرداخت ۴۹.۹۹ دلار در سال از ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و ۱۰ دلار اعتبار در فروشگاه اپلیکیشن آمازون بهره‌مند شود.

آمازون امروز علاوه بر Kindle Fire HD در سایز ۸.۹ اینچ از Kindle Fire با سایز ۷ اینچ و Kindle Fire HD در سایز ۷ اینچ نیز پرده‌برداری کرد.‌ Kindle Fire HD هفت اینچی تنها ۱۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات