تبلت مبتنی بر اوبونتو با قابلیتی شبیه کانتینیوم در راه کنگره جهانی موبایل است

جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
آیا دوست دارید از تلفن‌ هوشمند یا تبلت خود مثل یک سیستم دسکتاپ استفاده کنید، اما علاقه‌ی چندانی به استفاده از ویندوز و قابلیت کانتینیوم آن ندارید؟ به نظر می‌رسد شرکت اسپانیایی BQ راه حلی برای شما داشته باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو نتوانستند آنطور که از آن‌ها انتظار می‌رفت موفق ظاهر شوند. بعد از تلاش ناموفق برای جمع‌آوری سرمایه برای گوشی اوبونتو اج، شاهد تلاش دیگر سازندگان برای روانه‌کردن گوشی‌های مبتنی بر اوبونتو به بازار بودیم و علیرغم اینکه سال گذشته ۲ گوشی از این نوع معرفی شدند، باز هم نتوانستند اوبونتو را به عنوان پلتفرمی مطرح در بازار تلفن‌های هوشمند معرفی کنند. اما آیا تغییرات بازار با خود بخت و اقبال تازه‌ای برای اوبونتو به همراه خواهد آورد؟

ویندوز ۱۰ موبایل و کانتینیوم نشان می‌دهند که کاربران به دستگاه‌هایی که می‌توانند به سخت‌افزار کامپیوتر متصل شده و نقش یک سیستم دسکتاپ را بازی کنند توجه نشان می‌دهند. کنونیکال هم قبل از مایکروسافت برنامه‌های خودش را برای همگرایی فرم فکتور دستگاه‌ها داشت و حالا بالاخره می‌توانیم شاهد عرضه‌ی دستگاهی باشیم که از این قابلیت بهره گرفته باشد.

شرکت اسپانیایی BQ قرار است در کنگره‌ی جهانی موبایل از اولین تبلت اوبونتویی خودرونمایی کند. با وصل کردن موس و کیبود به این تبلت و اتصال آن به یک نمایشگر، با استفاده از قابلیت همگرایی (Convergence) اوبونتو تبلت شما به یک سیستم دسکتاپ لینوکسی کامل تبدیل می‌شود. هرچند تا عرضه‌ی نسخه‌ی تجاری این تبلت احتمالاً چند ماهی فاصله داریم. دلیل این تاخیر در عرضه هم انتظار تولیدکننده‌ی اسپانیایی برای عرضه‌ی Ubuntu 16.04 Xerus Xenia است.

شایعات حکایت از این دارند که تبلت مذکور از نمایشگری ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک و ۲ گیگابایت رم برخوردار خواهد بود؛ هرچند هیچکدام از مشخصات گفته شده تا به حال به صورت رسمی تایید نشده است. همچنین مشخص نیست که قابلیت کانورجنس بر روی این تبلت به چه صورت کار می‌کند و برای بهره‌مندی از آن آیا نیازی به سخت‌افزار جانبی مانند داک کانتینیوم وجود دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات