آیپد پرو از نگاه مدیران مایکروسافت

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۲۰۱۵ اپل از نسخه‌ی بزرگ‌تر تبلت خود با نام آیپد پرو رونمایی کرد. تبلتی ۱۳ اینچی همراه با کیبورد و قلم استایلوس که هم‌رده‌ی مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی قرار می‌گیرد؛ ولی با دو کاربرد متفاوت. خیلی‌ها عرضه‌ی این محصول را جوابی به سرفیس پرو ۴ مایکروسافت می‌دانند. با زومیت همراه باشید تا نظر مایکروسافت در این مورد را بدانیم.
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به تازگی در مصاحبه‌ای نظر خود را در مورد محصولات مایکروسافت و مقابله‌ی آن در برابر محصولات اپل بیان کرده است:

مایکروسافت به دنبال آن است که کاربران تنها مجبور به حمل یک وسیله باشند. این وسیله هم نقش تبلت و هم نقش یک کامپیوتر شخصی قدرتمند را ایفا خواهد کرد. این در حالیست که آیپد پرو تنها می‌تواند نقش یک محصول مکمل را بازی کند. استراتژی دو شرکت در ارائه‌ی محصولاتشان به بازار کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. بنابراین ما سرفیس پرو را با آیپد پرو مقایسه نمی‌کنیم؛ چرا که محصول ما یک کامپیوتر کامل است که از حجم زیادی از برنامه‌های دسکتاپ بهره می‌برد.

باید اشاره کرد که آیپد پرو از جدیدترین سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند که پیشرفت‌های زیادی به خصوص در بخش مولتی‌تسکینگ تجربه کرده؛ در طرف مقابل محصول مایکروسافت از نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰  بهره می‌برد.

دن لیکاک، Dan Laycock، در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود اضافه می‌کند:

اپل چند سال پیش فکر می‌کرد که قلم استایلوس باید حذف شود و وجود آن به معنای شکست محصول خواهد بود. با این حال ما باور داریم که مشتریان ما عاشق قلم سرفیس هستند.

استیو جابز طی مراسم رونمایی از اولین نسل گوشی‌های هوشمند آیفون با نمایشگر ۳.۵ اینچی، وجود قلم استایلوس را مسخره کرد. حالا بعد از گذشت هشت سال از آن رویداد اپل یک تبلت با نمایشگر ۱۳ اینچ به همراه قلم استایلوس به بازار معرفی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات