تبلت TOUGHPAD FZ-Q1 پاناسونیک برای کار در سخت‌ترین شرایط معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
بعد از گذشت دومین روز از شروع غیر رسمی CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا این بار نوبت به پاناسونیک رسیده تا یکی دیگر از محصولات جان سخت خود را معرفی کند. پاناسونیک از تبلت ۱۲.۵ اینچی تاف‌پد FZ-Q1 با امکان کار در سخت‌ترین شرایط رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 پاناسونیک همواره به تولید دستگاه‌های مستحکم و مقاوم مشهور بوده است. این کمپانی ژاپنی در جریان نمایشگاه CES 2016 از جدیدترین تبلت تجاری صنعتی خود به نام تاف‌پد FZ-Q1 رونمایی کرد که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط کار کند. این دستگاه مقاومتی بیش از حد استاندارد دارد و قرار است در دو نسخه‌ی متفاوت با پردازنده‌ی Core i5 و سلرون اینتل وارد بازار شود.

محصولات سری تاف‌پد پاناسونیک معمولا توسط کاربران حوزه‌ی سلامت، حمل و نقل، خرده فروشی و تجارت‌های کوچک کاربرد دارند و نوت‌بوک‌های این سری با ظاهر زمخت و خشن خود به عنوان جان‌سخت‌ترین لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شوند. بدنه‌ی FZ-Q1 پاناسونیک از آلیاژ منیزیم ساخته شده و پوسته‌ی آن امکان جذب هر گونه شوک را دارد. این دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و نسبت به پرتاب شدن از ارتفاع مقاومت خوبی دارد.

این تبلت کم سر و صدا به یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند مجهز شده و در صورت وارد شدن ضربه، هیچ کدام از قطعات مکانیکی آن آسیب نمی‌بیند. دست شما به خوبی به کاور دستگاه گیر می‌کند و امکان سر خوردن تبلت به حداقل می‌رسد.

panasonics toughpad fz q1 0 1cf5a

نمایشگر ۱۲.۵ اینچی تاف‌پد جدید پاناسونیک از لمسی ۱۰ نقطه و روزولشن فول‌اچ‌دی پشتیبانی می‌کند و روکش ضد انعکاس برای آن در نظر گرفته شده تا برای کار کردن با این تبلت در محیط‌های بیرونی مشکلی نداشته باشید. همچنین باتری دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد و شارژدهی بسیار خوبی دارد و گفته می‌شود زمان شارژ شدن آن از استانداردهای لازم بیشتر است. گرچه پاناسونیک درباره‌ی زمان شارژ شدن و میزان عمر باتری تبلت FZ-Q1 صحبتی نکرده است.

این تبلت از تمامی سیستم‌های ارتباطی مانند وای‌فای، بلوتوث و شبکه‌ی پرسرعت ۴ جی (به صورت اختیاری) پشتیبانی کرده و دارای خروجی‌های یو‌اس‌بی ۳ و MicroSDXC است. همچنین امکان اضافه کردن یک کارت‌خوان SmartCard برای ارتباط بدون تماس فراهم شده است که باید هزینه‌ی آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

پاناسونیک برای تبلت جدید خود یک دوربین ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسل را در نظر گرفته است. مدل پایه‌ی تبلت FZ-Q1 به پردازنده سلرون N2807 اینتل، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ حافظه‌ی eMMC یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی مجهز شده است. اما مدل قوی‌تر از پردازنده‌ی Core i5 4302Y اینتل، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک بهره می‌‌برد.

نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی تبلت پاناسونیک استفاده از ویندوز ۸.۱ و قیمت هزار دلاری برای مدل ارزان‌تر و قیمت هزار و ۷۰۰ دلاری برای مدل قوی‌تر است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات