فروش آیپد پرو در چین پایین‌تر از انتظارات اپل است

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل شهریور ماه سال جاری پس از شایعات فراوان تبلت غول پیکر خود را با نام آیپد پرو معرفی کرد. کاپرتینویی‌ها امید زیادی به فروش این محصول در کشور چین دارند، چراکه آیفون‌های اپل پس از ورود به چین با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده است، اما براساس آمار‌های منتشر شده، اپل موفق شده تا تنها ۴۹٫۳۰۰ دستگاه گوشی‌هوشمند را روانه‌ی بازار کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپل با عرضه‌ی محصولی نظیر آیفون در کشور چین با استقبال بالایی روبرو شد. این کمپانی با عرضه‌ی آیپد پرو نیز چنین انتظاری را از بازار چین داشت، اما فروش آیپد پرو تا امروز در این کشور چندان راضی کننده به نظر نمی‌رسد. براساس آمارهای منتشر شده اپل پس از عرضه‌ی آیپد پرو در کشور چین تنها ۴۹٫۳۰۰ دستگاه آیپد پرو به فروش رسانده است. TalkingData موسسه‌‌ای آماری در پکن است که این آمار را برای فروش چین ارائه کرده است.

این موسسه‌ی نموداری را در رابطه با میزان فروش آیپد پرو ارائه کرده که طی آن فروش این محصول با آیپد ایر ۲ مقایسه شده است. براساس اطلاعات ارائه شده میزان فروش آیپد ایر ۲ اپل در ماه اول عرضه به بازار در مقایسه با آیپد پرو بیش از ۱۰ برابر بوده است. همچنین باید به آیپد مینی ۴ نیز اشاره کرد که چند ماه پیش از عرضه‌ی آیپد پرو، روانه‌ی بازار شده است. تبلت مینی اپل نیز بهتر از آیپد پرو در بازار چین عمل کرده و فروش آن به میزان اندکی کمتر از آیپد ایر ۲ است.

آن تائو، تحلیل‌گر کمپانی تاکینگ دیتا به این موضوع اشاره کرده که میزان آیپد پرو‌های فعال شده از نظر اپل چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد؛ قیمت بالای را باید به عنوان فاکتوری برای فروش پایین این محصول به شمار آورد.

آیپد پرو را باید محصولی خواند که اپل با استفاده از آن سعی دارد تا به بازار محصولات اینترپرایز وارد شده و کسب و کارها را به سمت خود جلب کند. این گجت هوشمند با برچسب قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار از میانه‌های ماه نوامبر در ۴۰ کشور که از جمله‌ی آن می‌توان به چین اشاره کرد، به فروش می‌رسد. گمانه‌‌ها حکایت از این دارد که آیپد پرو در سه ماهه‌ی اول عرضه به بازار بیش از ۲.۴ میلیون دلار درآمد را عاید کاپرتینویی‌ها خواهد کرد.

آیپد پرو با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی تبلتی است که می‌توان با قرار دادن دو آیپد ایر ۲ در کنار هم، آن را شبیه‌سازی کرد. این تبلت غول پیکر از وجود تراشه‌ی A9X اپل بهره‌ می‌برد. از اطلاعات ارائه در شبکه‌های اجتماعی چینی می‌توان این چنین نتیجه گرفت که این محصول همچنان از جایگاه خاصی بین کاربران برخوردار است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل با آیپد پرو به اهداف تعیین شده خواهد رسید یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات