آیپد 9.7 اینچی جدید اپل با پشتیبانی از اپل پنسل و تراشه A10 Fusion معرفی شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
اپل لحظاتی پیش در رویداد آموزشی خود، از نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی با پشتیبانی از اپل پنسل رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام اپل با رونمایی از نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی به شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد تصمیم خود برای عرضه‌ی نسخه‌ای ارزان‌قیمت تبلت‌های آیپد پایان داد. نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی از اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب دانش‌آموزان هرچه بهتر بتوانند خلاقیت و نوآوری‌های خود را به تصویر بکشند. نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آیپد ۹.۷ اینچی از تاچ آی‌دی، دوربین HD FaceTime، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی iSight و پردازنده‌ی A10 Fusion بهره می‌برد. این تبلت در نسخه‌ی LTE نیز به‌ فروش خواهد رسید و به ادعای اپل، باتری آن حدود ۱۰ ساعت شارژدهی می‌کند.

گرگ جاسویاک، قائم‌مقام واحد بازاریابی محصول اپل، در جریان رویداد آموزشی این شرکت اعلام کرد که نزدیک به ۲۰۰ هزار اپلیکیشن برای مقاصد آموزشی توسعه داده شده است. به‌گفته‌ی جاسویاک، آیپد ۹.۷ اینچی پرطرفدارترین نسخه از تبلت‌های اپل به‌شمار می‌رود؛ از این رو کوپرتینونشین‌ها قصد دارند با اضافه‌ کردن پشتیبانی از Apple Pencil به نسخه‌ی جدید این تبلت، بر شهرت آن بیافزایند. خاطرنشان می‌کنیم که اپل حدود ۲ سال پیش اپل پنسل را معرفی کرد؛ اما این قلم تنها با آیپد پرو سازگاری داشت و به‌صورت جداگانه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسید.

iPad 9.7 / آیپد 9.7

اپل در جریان رویداد آموزشی خود، قابلیت حاشیه‌نویسی هوشمند (Smart Annotation) را نیز به نمایش گذاشت که معلمان اجازه می‌دهد یادداشت‌های خود درباره‌ی گزارش‌ها را به‌صورت مستقیم در اپلیکیشن Pages بنویسند. کوپرتینونشین‌ها همچنین وعده دادند که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن‌های iWork شامل پیجز، نامبرز و کی‌نوت از اپل پنسل پشتیبانی خواهند کرد. ظاهرا معلمان روی کامپیوترهای مک قادر به ساخت کتاب‌های دیجیتال برای کلاس‌های خود خواهند بود؛ ضمن اینکه اپل نیز در حال توسعه‌ی ابزاری برای ساخت کتاب در اپلیکیشن پیجز است.

iPad 9.7 / آیپد 9.7

در کنار قابلیت‌های آموزشی، اپل چند اپلیکیشن‌ واقعیت افزوده را نیز برای آیپد ارتقاءیافته‌ی خود به نمایش گذاشت که از جمله‌ی آن‌های می‌توان به اپلیکیشن Froggipedia اشاره کرد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد بدن قورباغه‌ها را به‌صورت مجازی و با استفاده از اپل پنسل تشریح کنند.

iPad 9.7 / آیپد 9.7

طبق اعلام اپل، اپل پنسل به‌ همراه آیپد جدید عرضه نخواهد شد؛ اما امکان استفاده از قلم‌های دیگر وجود خواهد داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قلم Crayon لاجیتک اشاره کرد که با قیمت ۴۹ دلار برای آیپد جدید عرضه خواهد شد. اپل فضای ذخیره‌سازی رایگان iCloud را نیز برای دانش‌آموزان از ۵ گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد و این موضوع سرویس‌ اپل را به گزینه‌ای مناسب برای بکاپ‌ گرفتن از اطلاعات آیپد و استفاده از سرویس عکس اپل بدل می‌کند.

آیپد ۹.۷

اپل نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی را با قیمت ۳۲۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد که با برچسب قیمتی ارزان‌ترین نسخه‌ی آیپد در سال گذشته یکسان است. خاطرنشان می‌کنیم که کوپرتینونشین‌ها امکان خرید آیپد جدید را با قیمت ۲۹۹ دلار برای مؤسسات آموزشی فراهم کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات