ایسر از کروم‌ بوک تب 10 با سیستم‌عامل کروم رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ایسر از اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم رونمایی کرده است؛ این تبلت ۱۰ اینچی با قیمت ۳۲۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

ایسر در یک رویداد، تبلت جدید خود را با سیستم‌عامل کروم به نمایش گذاشت. این مدل، به‌تازگی با نام تجاری کروم‌بوک تب ۱۰ به‌صورت رسمی معرفی شده است و اولین تبلتی محسوب می‌شود که برای استفاده آموزشی با سیستم‌عامل ابری گوگل عرضه شده است؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، سیستم‌عامل کروم وابستگی زیادی به سرویس‌های ابری و اینترنت دارد؛ با این‌حال، کروم‌بوک تب ۱۰ از فروشگاه گوگل پلی پشتیبانی می‌کند و از پلت‌فرم واقعیت افزوده Google Expeditions به‌منظور یادگیری عمیق‌تر بهره می‌گیرد.

مشخصات تبلت جدید ایسر در ادامه آمده است:

  • نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل؛ تراکم صفحه‌نمایش، ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ است
  • پردازنده راک‌چیپ RK3399 (با اسم‌ مخفف OP1)
  • واحد پردازش گرافیکی Mali-T860MP4
  • ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR3
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی 
  • قابلیت‌های ارتباطی: بلوتوث ۴.۱ و وای‌فای AC 
  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی / دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • درگاه USB-C 3.1 (نسل اول) / کارت‌خوان Micro SD / جک هدفون
  • بلندگوی دوگانه
  • ابعاد: ۶.۷۸ در ۹.۳۸ در ۰.۳۹ اینچ
  • وزن: ۱.۲۱ پوند
  • باتری: ۳۴ وات ساعت با شارژدهی ۹ ساعته
  • رنگ‌بندی: آبی کبالت
  • قیمت: ۳۲۹ دلار
  • زمان عرضه: آوریل ۲۰۱۸

پردازنده و واحد پردازشگرافیکی (GPU) این تبلت به‌صورت رسمی توسط ایسر اعلام نشده و این قسمت‌ها، براساس اطلاعات قبلی تکمیل شده است؛ در بیانیه خبری ایسر اشاره می‌شود که پردازنده مورد استفاده در کروم‌بوک تب ۱۰ از دو هسته پردازشی قدرت‌مند Cortex A72 بهره می‌گیرد و همچنین چهار هسته کم‌مصرف از نوع Cortex A53 برای آن در نظر گرفته شده است. باید اشاره کرد که پردازنده‌های کم‌مصرف از نوع Cortex A53 برای پردازش محتوای معمول و سبک در نظر گرفته‌ شده‌اند و زمانی‌ که محتوایی با حجم پردازشی بالا اجرا کنید، دو هسته Cortex A72 وارد عمل خواهند شد. 

کروم بوک ایسر

صفحه‌نمایش ۹.۷ اینچی تبلت ایسر از رزولوشن QXGA بهره می‌گیرد و همچنین قلم وکیوم EMR برای آن در نظر گرفته شده است؛ EMR مخفف عبارت رزونانس الکترومغناطیسی است و قلم بدون نیاز به باتری قابل استفاده خواهد بود. وکیوم، فناوری مورد استفاده در قلم لمسی خود را جادویی توصیف می‌کند؛ در همین رابطه اعلام شده است که از طریق میدان مغناطیسی، انرژی لازم برای استفاده از قلم فراهم می‌شود.

مزیت استفاده از پلت‌فرم کروم گوگل آن است که به برنامه‌های ابری وابستگی دارد؛ به عبارت بهتر، نیازی به دریافت و نصب برنامه‌ها ندارید و تمامی برنامه‌ها در بستر اینترنت اجرا خواهند شد. در نتیجه یک محیط ایمن برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد که فضای بسیار کمی اشغال می‌کند. البته در صورت تمایل به استفاده از برنامه‌های اندروید دلخواه، می‌توانید آن‌ها را از گوگل پلی دریافت و اجرا کنید. البته باید توجه داشته باشید که ۳۲ گیگابایت، فضای چندانی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد؛ به همین جهت، باید از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنید که درگاه مخصوصی در تبلت ۱۰ اینچی ایسوس به آن اختصاص یافته است.

ایسر در رابطه با تبلت جدیدش با سیستم‌عامل کروم، اعلام کرده است:

طراحی تبلت کروم‌بوک تب ۱۰ به گونه‌ای درنظر گرفته شده است که باریک باشد و ضمن اینکه ابعاد سبک آن، کمک می‌کند این تبلت به‌راحتی به‌منظور ادامه یافتن روند یادگیری، قابل انتقال باشد. این موضوع بدین معنی است که طیف گسترده‌تری از دانش‌آموزان از جمله افرادی که سن کم‌تر و دستان کوچک‌تری دارند، به‌راحتی می‌توانند از این تبلت استفاده کنند.
کروم بوک ایسر

برای مؤسسه‌ها، تبلت مجهز به کروم ایسر مزیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد؛ با استفاده از دسترسی‌هایی که در این سیستم‌عامل در نظر گرفته شده است و البته دریافت آن‌ها نیاز به تأییدیه دارد، می‌توانید دستگاه مذکور را به‌روزرسانی کنید یا محدودیت‌هایی را بر آن اعمال کنید. ضمن اینکه  کروم‌بوک تب ۱۰ ایسر از چندین کاربر پشتیبانی می‌کند و این موضوع، یک ویژگی جذاب برای استفاده آموزشی برشمرده می‌شود که در داخل کلاس‌ها، کاربرد خود را نشان خواهد داد. 

ایسر اعلام کرده است که تبلت جدیدش را با سیستم‌عامل کروم در ماه آوریل در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد؛ این مدل برای استفاده آموزشی و تبلیغاتی در نظر گرفته شده است و ۳۲۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات