اچ‌پی بر روی تبلت‌های هم قیمت آیپد تمرکز می‌کند

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی از سال ۲۰۱۳ که تبلتِ ارزان قیمتِ HP Slate 7 را معرفی کرد بر روی تولید تبلت‌های رده پایین اندرویدی با حاشیه‌ی سود کم تمرکز کرد و حال گزارش شده که این کمپانی قرار است تغییر رویه داده و تبلت های رده‌بالای گران قیمت با حاشیه‌ی سود بالا تولید کند.
تبلیغات

گزارش شده که اچ‌پی قصد دارد تا سیاست جدیدی را در شاخه‌ی تبلت‌های تولیدی خود اعمال کند و در آن تبلت‌های رده بالا با قیمت معادل آیپد‌های اپل و با حاشیه‌ی سود بالا عرضه کند. البته اچ‌پی نسل جدید از تبلت‌های سابق خود را نیز ارائه خواهد کرد.

اچ‌پی اخیرا به دو بخش و دو کمپانی مستقل تقسیم شد یک بخش بر روی کالاهای مخصوص مصرف کننده تمرکز کرده و دیگری به سرویس‌ها و محصولات مرتبط با شرکت‌ها می‌پردازد. به این ترتیب اچ‌پی قادر خواهد بود تا تبلت‌هایی را تولید کند که در بازار کسب و کارها به فروش برسد. همچنین تبلت‌های اچ‌پی می‌توانند در مصارف آموزشی، شخصی یا موارد مرتبط با سلامت و پزشکی مورد استفاده قرار گیرند.

با وجود اینکه در جمعه‌ی سیاه و دوشنبه‌ی سایبری، حجم بالایی از تبلت‌های اچ‌پی به فروش رسیدند، اما همچنان در وب‌سایت این شرکت می‌توان تبلت‌هایی مانند HP Envy 8 Note با پردازنده‌ی اتم و سیستم‌عامل ویندوز را مشاهده کرد که موجودی کافی برای فروش به مشتری دارند. دو نسخه از این تبلت با قیمت‌های پایین‌تر از آیپد یعنی ۳۲۹ و ۴۲۹ دلار به فروش می‌رسند. تبلت ۸ اینچی و ارزان قیمت اچ‌پی نیز با نام HP Slate 8 به همراه سیستم‌عامل اندروید و پردازنده‌ی Snapdragon 801 با قیمت‌های ۴۶۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیوید کاولین - مدیر بخش سیستم‌های شخصی اچ‌پی در این باره گفته است:

ما قصد داریم بر روی سود و رشد تمرکز کنیم و این موضوع با تولید تبلت‌های ارزان قیمت امکان پذیر نیست. ما بر روی ابزارهای موبایل مخصوص کسب و کارها تمرکز خواهیم کرد و محصولاتی را ارائه می‌کنیم تا در شرکت‌ها، مراکز آموزشی، خرده فروشی‌ها و مراکز پزشکی و مرتبط با سلامت مورد استفاده قرار گیرند.

براساس گزارشی که Canalys منتشر کرده است، اچ‌پی که روزی بیشترین فروش PC و تبلت را در دنیا داشت، حالا پس از لنوو و اپل در جایگاه سوم قرار گرفته و دل و سامسونگ نیز به ترتیب پس از اچ‌پی در جایگاه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین‌های جهان جای گرفته‌اند. حال به نظر می‌‌رسد اچ‌پی در تلاش است تا جایگاه سابق خود را تصاحب کند و البته در این راه باید با دو رقیب پرقدرت خود یعنی لنوو و اپل رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات