تبلت XPS 12 با رابط مغناطیسی به داک کیبرد متصل می‌شود

پنج‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها طراحی و تولید انواع گجت‌های هیبریدی متداول شده است. پس از آنکه مایکروسافت سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ خود را معرفی کرد، حال دل نیز محصولات جدید خود را با فرم‌فکتور مشابه معرفی کرد. XPS 12 محصولی مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که هم می‌توان از آن به عنوان تبلت و هم لپ‌تاپ  استفاده کرد.
تبلیغات

 شاید در نگاه اول ایکس پی اس ۱۲ دل بسیار شبیه به یک لپ‌تاپ کوچک به نظر برسد، اما در واقع چنین نیست. دل در ایکس پی اس ۱۲ از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۱۲.۵ اینچی بهره برده که رزولوشن 4K‌ را نیز پشتیبانی می‌کند. دل برای اتصال صفحه‌ی نمایشی که می‌توان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد، از فناوری مغناطیسی بهره برده، یعنی لولای XPS 12 با صفحه‌ی نمایش از طریق اینترفیس مغناطیسی متصل می‌شود. تمام ماژول‌های سخت‌افزاری در پشت صفحه‌ی نمایش قرار گرفته و از این‌رو می‌توان این محصول را تبلتی خواند که از وجود یک صفحه‌ی کلید قدرتمند بهره می‌برد. لولای معناطیسی علاوه بر اینکه وظیفه‌ی اتصال تبلت به کیبرد را بر عهده دارد، از مجموعه‌ی کیبرد و تبلت در حالتی که به هم متصل شده‌اند نیز محافظت می‌کند.

زاویه‌ی دید صفحه‌ی نمایش این محصول ۹۰ درجه است که در زمان اتصال به کیبرد و استفاده به عنوان یک لپ‌تاپ، کمی محدودیت ایجاد می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این محصول تا ماه آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار نشده و از این‌رو احتمالا شاهد بهبودهایی در عملکرد این محصول خواهیم بود.

ایکس پی اس ۱۲ دل از وجود دو پورت USB نوع C بهره می‌برد که این موضوع برخلاف مک بوک ۱۲ اینچی اپل امکان شارژ و اتصال سایر ماژول‌ها را از طریق این دو پورت مهیا می‌کند. البته در صورتی که یک پورت موجود  در زمان شارژ این لپ‌تاپ کافی نباشد، می‌توان از آداپتوری که دل به همراه XPS 12 عرضه می‌کند، استفاده کرد. با توجه به وجود صفحه‌ی نمایش لمسی، دل یک قلم را نیز طراحی کرده که البته باید آن را بصورت جداگانه تهیه کرد.

ایکس پی‌ اس ۱۲ را باید از جمله‌ی اولین گجت‌هایی خواند که از پردازنده‌های Core m اسکای لیک استفاده می‌کنند. البته نمونه‌ای از سرفیس پرو ۴ مایکروسافت نیز به همراه پردازنده‌ی Core m3 اینتل قابل سفارش است. ایکس پی اس ۱۲ از پردازنده‌ی Core m5 اینتل بهره می‌برد که نباید انتظار عملکرد گرافیکی برابری را در مقایسه با سری Core i از آن داشت. این محصول در دو رده مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی ارزان‌تر با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی همراه خواهد شد. رزولوشن صفحه‌ی نمایش این نسخه فول اچ‌دی است. نمونه‌ی گران‌تر با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش 4K، حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و پردازنده‌ی Core m5 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز همراه خواهد شد.

XPS 12 1
XPS 12 2
XPS 12 3
XPS 12 4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات