بررسی کلی تبلت Surface مایکروسافت با Windows RT [گالری تصاویر]

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بالاخره در کنفرانس امروز صبح خود به شایعات پیرامون تبلت اختصاصی این شرکت به همراه ویندوز ۸ نسخه RT جامه عمل پوشاند. مایکروسافت تبلت خود را فوق‌العاده خوب طراحی کرده و آن را با رابط کاربری ویندوز ۸ از همه نظر سازگار نموده است. تبلت با سیستم‌عامل Windows RT به معنی پردازنده ARM است که باعث ضخامت بسیار باریک ۹.۳ میلی‌متری (از آیپد باریکتر) شده است.
تبلیغات

تبلت سرفیس (Surface) از نظر طراحی و کیفیت ساخت در سطح فو‌ق‌العاده بالایی قرار دارد و ظاهر آن ساده و باریک است. این تبلت فوق‌العاده سبک تنها ۶۷۶ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی Surface دارای رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل می‌باشد و زوایه دید و شفافیت تصاویر نمایشگر این تبلت بسیار خوب است. مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده که در کیفیت ساخت تبلت کم نگذارد. بدنه تبلت از آلیاژی به نام VaporMG ساخته شده که در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم است.

مایکروسافت در کنار Surface، کی‌برد فیزیکی بسیار جذاب با طراحی متفاوت خود را به نمایش گذاشت. این کی‌برد بسیار باریک در رنگ‌بندی‌های جذاب و متنوع عرضه خواهد شد.

از نظر نرم‌افزاری اکثر مواردی که مایکروسافت به نمایش گذاشت را در زمان معرفی نسخه پیش از انتشار ویندوز ۸ مشاهده کرده‌ بودیم در واقع این تبلت از نظر نرم‌افزاری چیزی فراتر از تبلت‌های دیگر ویندوز ۸ نخواهد داشت.

Surface مجهز به حافظه داخلی 32GB یا 64G است. پردازنده ARM تبلت مایکروسافت از خانواده Nvidia Tegra است اما هیچ‌کس حرفی از Tegra 3 نزد و شاید پردازنده استفاده شده در تبلت مایکروسافت قوی‌تر از Tegra 3 باشد.

surface spec

هنوز قیمت و زمان عرضه Microsoft Surface مشخص نشده است.

مایکروسافت علاوه بر نسخه ARM، تبلت Surface خود را با پردازنده Ivy Bridge اینتل و صفحه نمایش Full HD نیز عرضه می‌کند که آن را در یک مقاله دیگر معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات