بهترین تبلت‌های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2015

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
مطالعه 6 دقیقه
ایفا 2015 به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تکنولوژی دنیا، برلین را مملو از اخبار و رونمایی‌های شرکت‌های بزرگ و کوچک کرده بود که هر کدام به سهم خود محصولات و نوآوری‌های خود را جهت ارائه به دنیای تکنولوژی همراه آورده‌ بودند. ما هم در زومیت به سهم خود به عنوان یکی از بزرگترین مراجع فناوری فارسی، پوشش جامعی را از محصولات معرفی شده در این نمایشگاه ارائه کردیم. حالا در این قسمت قصد داریم تا به معرفی بهترین محصولات معرفی شده در شاخه تبلت‌ها بپردازیم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

 بازار تبلت‌ها طی سال‌های اخیر با افول قابل توجهی همراه بوده و کاربران هیچ وقت نتوانسته‌اند با این گجت‌های متوسط  ارتباط کافی برقرار کنند؛ ولی همین مشکل سبب اتفاق مثبتی شده و آن هم درک سازندگان از مشکل و رسیدن به این نتیجه است که تبلت‌های فعلی قدرت کنار زدن تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها را ندارند و باید برای رسیدن به بازاری مناسب در این زمینه، قدم‌های بلندتری را شاهد باشیم. هر چند در نمایشگاه امسال خبرهای بهتری را در دنیای تبلت‌ها شاهد بودیم، ولی در کل هنوز هم جای خالی نوآوری و امکاناتی که بتواند ما را به آینده تبلت‌ها خوشبین کند وجود ندارد. البته در همین نمایشگاه هم اخبار داغ رونمایی از چند تبلت‌ مخصوص بازی و تبلت‌های دارای پروژکتور،  به گرمی فضای نمایشگاه ایفای امسال کمک کرده بود. اما این تبلت‌ها در جذب مشتریان تازه موفق هستند؟ اگر نمایشگاه را دنبال نکرده‌اید ما در این مقاله خلاصه‌ای از آخرین رویدادهای نمایشگاه در رابطه با دنیای تبلت‌ها را گرد آورده‌ایم. با ما همراه شوید. 

Acer Predator 8 

یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در ایفا امسال در شاخه تبلت‌ها را می‌توان تبلت ایسر Acer Predator 8 GT-810Acer Predator 8 GT-810 دانست. کمپانی تایوانی با رونمایی از خانواده‌ی جدید محصولات مخصوص  بازی از جمله تبلت، تلفن هوشمند و لپ‌تاپ یکی از قدم‌های بلند را برای نزدیک کردن تبلت‌ها به یک تجربه‌ی بزرگتر برداشت. 

Acer Predator 8 GT 810

اخبار مرتبط: ایسر از تبلت ۸ اینچی مخصوص گیمینگ GT-810 رونمایی کرد

Acer Predator 8 GT-810 با ظاهری فضایی و عجیب و غریب که مطمئنا باب میل گیمرها خواهد بود پا به دنیای تبلت‌های مخصوص بازی گذاشته است. البته این تنها موردی که ایسر دقت کرده نیست؛ اضافه کردن چهار بلندگو در وجه روبرویی دستگاه که فضای مناسب برای دریافت صدای با کیفیت در بازی و فیلم را فراهم می‌آورد در کنار سخت افزار قدرتمند نوید یک تبلت قوی برای بازی را می‌دهد. مشخصات فنی این تبلت خود گویای دقت ایسر را برای جلب نظر گیمرها است.

- سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب‌نبات چوبی- صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ IPS به همراه تکنولوژی Predator ColorBlast برای ایجاد وسعت رنگ ۱۰۰ درصدی حالت NTSC- پردازشگر اینتل اتم 7x به همراه چیپ گرافیکی اینتل اچ‌دی نسل هشتم- رابط بی‌سیم 802.11a/b/g/n- ضخامت ۸.۷ میلیمتر و وزن ۳۵۰ گرم- ۶۵ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و قابلیت پشتیبانی از حافظه‌‌ی میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت- قابلیت لرزش دستگاه، اسپیکرهای چهارگانه دالبی

Untitled 1

در کل تبلت جدید ایسر به عنوان یک وسیله سرگرم‌کننده که ظاهر گیمرپسندی هم دارد،  بسیار عالیست؛ ولی برای تبدیل شدن به یک تجربه‌ی بازی حرفه‌ای و واقعی چطور؟مطمئنا خیر! هر چند سخت‌افزار قدرتمند این تبلت از پس هر بازی بر می‌آید؛ ولی مسئله اینجاست که باید چنین بازی وجود داشته باشد که بتواند از این سخت‌افزار قدرتمند استفاده کند و آن را به یک گجت گیمینگ تبدیل کند! بازی که خوره‌های بازی را را از پای دیگر وسایل بازی‌شان کنار بکشد. پس باید منتظر باشیم تا ببینیم که ایسر برای دستیبابی به چنین موقعیتی چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟ یا آن‌ها هم تنها قصد دارند به بازار پررونق گیمرهای نیمه‌حرفه‌ای بسنده کنند و صرفا یک وسیله‌ی سرگرمی روانه‌ی دنیای تبلت‌ها کنند؟

Lenovo Yoga Tab 3 Pro

Lenovo Yoga Tab 3 Pro 10 inch 1

لنوو امسال با معرفی نسل جدید تبلت‌های خانواده یوگا وارد بازار تبلت‌ها شد. تبلت جدید لنوو با نام Yoga Tab 3 Pro را می‌توان یک تجربه‌ی مولتی‌مدیای قدرتمند محسوب کرد. این تبلت در قسمت بالایی خود که قبلا تنها به عنوان داک تبلت محسوب می‌شد، یک پروژکتور دارد که برای نمایش محتویات صفحه‌نمایش بر روی صفحات بزرگتر استفاده می‌شود. همچنین هنوز هم این تبلت قابلیت سرپا نگاه داشتن یا خواباندن بر روی سطح صاف را دارد و شما می‌توانید با کمک داک آن‌ را به هر شکلی که دوست دارید قرار دهید.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro 10 inch

 از دیگر ویژگی‌های تبلت لنوو پشتیبانی از دالبی استریو سه‌بعدی و چهار بلندگو در وجه روبرویی است.  تبلت Tab 3 Pro از خانواده یوگا مجهز به صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی از نوع IPS است‌ که رزولوشن آن ۲۵۶۰ در  ۱۶۰۰ پیکسل و با چگالی پیکسلی  ۲۹۹ پیکسل در هر اینچ است. همچنین در قلب این تبلت نیز یک پردازشگر هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اینتل اتم  مدل X5-Z8500 به عنوان مغز اصلی فعالیت می‌کند. 

Lenovo MIIX 700

Lenovo MIIX 700

در هیاهوی معرفی‌ لنوو از محصولات هیبریدی، تبلت - لپ‌تاپ هیبریدی این شرکت با نام MIIX 700 رونمایی شد.  Ideapad Miix 700 از صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی که با صفحه‌کلید و کیک استندی شبیه به سرفیس پرو مایکروسافت  همراه شده است، بهره می‌برد. به علاوه قلم استایلوس معرفی شده در کنار این تبلت، باعث بیشتر شدن اشتراکات بین آن و سرفیس پرو ۳ می‌شود. لنوو در تبلت‌های جدید از پردازنده‌های اسکای‌لیک اینتل بهره خواهد برد که به تازگی در برلین به صورت رسمی معرفی شدند. بهترین نسخه‌ی Miix 700 از لحاظ مشخصات فنی، دارای پردازنده‌ی Core M7 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD خواهد بود. به علاوه نسخه‌ای از این تبلت مجهز به درگاه سیم کارت نیز خواهد بود و از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی خواهد کرد.

این تبلت که لنوو به ظاهر و طراحی آن می‌بالد، احتمالا شما را به یاد یک نسخه‌ی کپی شده از تبلت سرفیس  مایکروسافت می‌اندازد. البته این احساس در بین تمامی کسانی که این تبلت‌ را دیده‌اند مشترک است! ولی در کل  یکی از گزینه‌های ویندوزی مناسب به شمار می‌رود.  لنوو تبلت جدید خود را از آبان ماه امسال، با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

Lenovo Tab 3

Lenovo Tab 3

لنوو تبلت‌های دیگری را نیز در نمایشگاه ایفا معرفی کرد. از جمله این تبلت‌ها سری جدید تبلت‌های تب با نام Tab 3‌ بود. این تبلت‌ها نیز همانند نسل قبلی خود در بازار میان‌رده جای می‌گیرند. همچنین امضای تبلت‌های لنوو یعنی همان داک و استند معروف در این تبلت‌ها دیده می‌شود که در وسط آن یک سوراخ برای قرار دادن تبلت در حالت‌های بیشتر قرار داده است.  این تبلت‌ها در دو سایز ۸ و ۱۰ اینچی به بازار عرضه خواهند شد. 

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات