جمع بندی همه‌ی اطلاعات موجود در مورد سرفیس پرو 4 مایکروسافت

دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت سال گذشته پس از معرفی و عرضه‌ی دو نسل از تبلت سرفیس، سرفیس پرو ۳ را معرفی کرد که به واقع یک محصول تکامل یافته و سطح بالا است. سرفیس پرو ۳ نگاه بسیاری از کاربران را به محصولات سری سرفیس تغییر داد و بسیاری را شیفته‌ی این گجت هیبریدی کرد. حال پس از گذشت بیش از یک سال انتظار می‌رود این کمپانی نسل جدید سرفیس پرو را تا انتهای سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه‌ی بازار کند. در ادامه به جمع بندی تمام اطلاعاتی خواهیم پرداخت که در رابطه با سرفیس پرو ۴ وجود دارد.
تبلیغات

انتظار می‌رود مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی نسل جدید محصول هیبریدی خود یا همان سرفیس پرو ۴ را معرفی و روانه‌ی بازار کند. در ماه‌های گذشته شایعات و اخبار گوناگونی در مورد این محصول منتشر شده که در ادامه نگاهی به تمام گمانه‌ها و اطلاعات مرتبط با سرفیس پرو ۴ خواهیم پرداخت.

اصلی‌ترین شایعات مطرح شده

  • شماری از شنیده‌ها حکایت از این دارد که سرفیس پرو ۴ در ماه اکتبر معرفی شده و تا نوامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. اخیرا اخباری مبنی بر برگزاری مراسمی توسط مایکروسافت در دوم مهرماه منتشر شده است.
  • پردازنده‌ی مورد استفاده در سرفیس پرو ۴ از نسل پنجم (برادول) یا از نسل ششم (اسکای لیک) خواهد بود.
  • طراحی ظاهر سرفیس پرو ۴ مشابه سرفیس پرو ۳ خواهد بود.
  • احتمال تعبیه حافظه‌ی رم با ظرفیت ۴ یا ۸ گیگابایت بصورت استاندارد و حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی در نسخه‌های با مشخصات فنی بالا وجود دارد.
  • ظرفیت حافظه‌ی داخلی سرفیس پرو ۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود.
  • قیمت سرفیس پرو ۴ بنابر ظرفیت نسخه‌ی مورد نظر در بازه‌ی ۷۹۹ تا ۱٫۷۹۹ دلار خواهد بود.

زمان عرضه

در هفته‌های اخیر شایعات مختلفی مبنی بر معرفی سرفیس پرو ۴ در ماه اکتبر مطرح شده است. برخی گزارش‌ها نیز حتی تاریخ برگزاری مراسم ردموندی‌ها برای معرفی سرفیس‌ پرو ۴ را ۲ مهرماه عنوان کرده‌اند. اگرچه مایکروسافت این موضوع را تایید نکرده، اما انتشار اخبار گوناگون توسط منابع مختلف بی دلیل نیست و به نظر می‌رسد که این کمپانی نسل جدید محصول خود را معرفی خواهد کرد.

مایکروسافت سرفیس پرو ۳ را در ماه ژوئن ۲۰۱۴ عرضه کرد، از این رو بیش از یک سال از زمان عرضه‌ی آخرین نسخه می‌گذرد و در نتیجه بروزرسانی سرفیس پرو از سوی مایکروسافت اجتناب ناپذیر است. اینتل اخیرا از نسل ششم پردازنده‌ی خود با نام اسکای لیک پرده برداشته و از این‌رو عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ در اواخر سال جاری بهترین زمان ممکن برای بهره‌مندی از نسل جدید پردازنده‌ی اینتل است.

مشخصات فنی

 در مورد مشخصات فنی انتظار می‌رود مایکروسافت در سرفیس پرو ۴ از سیاست‌های خوددر مورد سرفیس پرو ۳ پیروی کند. سرفیس پرو ۳ از نظر مشخصات سخت‌افزاری طیف گسترده‌ای از پردازنده‌ها را شامل می‌شود که می‌توان از بین پردازنده‌ی Core i3 تا قدرتمندترین نمونه‌ی Core i7 انتخاب کرد. همچنین باید به امکان انتخاب حافظه‌ی رم ۴ یا ۸ گیگابایتی و همچنین حافظه‌ی داخلی از ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایت اشاره کرد.

احتمالا سرفیس پرو ۴ از نظر مشخصات سخت‌افزاری نمونه‌ی بروز شده با گزینه‌های قابل خرید مشابه سرفیس پرو ۳ خواهد بود. البته گمانه‌هایی مبنی بر حذف نسخه‌‌ی ۶۴ گیگابایتی به گوش رسیده است.

پردازنده

جذاب‌ترین موضوع در مورد سرفیس پرو ۴ به پردازنده‌ی مورد استفاده در این تراشه مربوط است. در حال حاضر دو گزینه‌ی محتمل برای استفاده در سرفیس پرو ۴ وجود دارد: بهره‌گیری از پردازنده‌ی Core M i5 یا Core M i7 و بهره‌گیری از تراشه‌های نسل ششم اسکای لیک . براساس اطلاعات ارائه شده توسط دیجی‌تایمز، مایکروسافت از یک فرم فکتور باریک با حاشیه‌‌ی کم و صفحه‌ی نمایش بزرگ در سرفیس پرو ۴ استفاده کرده که این ویژگی‌ها را باید نشان‌دهنده‌ی تعبیه‌ی اسکای لیک در این تبلت خواند.

استفاده از سری پردازنده‌های اسکای لیک در سرفیس پرو ۴ مزایای خاصی دارد. در صورتی که این تبلت با بهره‌گیری از اسکای‌لیک روانه‌ ی بازار شود، با توجه به اینکه گجت‌های معدودی مجهز به آن خواهند بود، مایکروسافت می‌تواند مدعی عرضه‌ی یک محصول خلاقانه و مدرن به بازار باشد. همچنین این موضوع را می‌توان به عنوان نقطه‌ی قوتی برای فروش بیشتر سرفیس پرو ۴ عنوان کرد. از نظر فنی نیز اسکای لیک قابلیت‌های بسیاری دارد که برای مثال می‌توان به امکان مدیریت ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. همه‌ی این قابلیت‌ها سرفیس پرو ۴ را با عنوان یک قابلیت کاربردی جلوه می‌دهد.

 البته برخی از منابع چینی به این موضوع اشاره کرده‌اند که سرفیس پرو ۴ همچون مک بوک‌های جدید اپل بدون فن بوده و بر همین اساس از پردازنده‌های Core M برادول بهره خواهند برد. اپل به دلیل حذف فن از ساختار مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی خود به بهره‌گیری از پردازنده‌های Core M تن داده، از این‌رو در صورتی که مایکروسافت از اسکای‌لیک بهره بگیرد، باید شاهد یک تبلت مهندسی شده و به واقع مدرن باشیم که توانایی دفع حرارت پردازنده‌های اسکای‌لیک را دارد.

حافظه‌ی رم و حافظه‌ی اصلی

 در مورد حافظه‌ی رم احتمالا مایکروسافت از سیاست بهره‌گیری از دو حافظه‌ی رم ۴ و ۸ گیگابایتی بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد ردموندی‌ها در نمونه‌های ارزان‌تر سرفیس پرو ۴ از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و در نمونه‌هایی با مشخصات و قیمت بالاتر از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی بهره خواهد برد. این استراتژی مشابه سیاست‌ اپل در قبال مک‌بوک‌های خود است. البته در صورتی که مایکروسافت از پردازنده‌ی قدرتمندتری استفاده کند، امکان استفاده از یک حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی نیز روی سرفیس پرو ۴ نیز وجود دارد.

در مورد حافظه‌ی داخلی مورد استفاده نیز انتظار نمی‌رود تغییراتی اعمال شود و احتمال شاهد عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ با بهره‌گیری از سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ خواهیم بود. همچنین مایکروسافت به قطع یقین از حافظه‌های SSD در سرفیس پرو ۴ بهره خواهد برد.

قلم

پس از آنکه مایکروسافت کمپانی N-Trig را خریداری کرد، شایعات متعددی در خصوص بهره‌گیری از ویژگی‌های جدید در قلم سرفیس پرو ۴ مطرح شده است. این کمپانی در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با قلم‌های استایلوس حساس به فشار فعالیت می‌کند. قلم سرفیس پرو ۳ را باید یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول بنامیم که ردموندی‌ها نیز تبلیغات متعددی را در رابطه با آن انجام دادند.

طراحی

سرفیس‌های مایکروسافت در نسل‌های مختلف پیشرفت کرده است و انتظار می‌رود سرفیس پرو ۴ نیز در ادامه‌ی این روند رو به رشد باریک‌تر و سبک‌تر از نسل‌های پیشین روانه‌ی بازار شود. البته با توجه به اظهار نظر برین هال در خصوص امکان بهره‌گیری از لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ در سرفیس پرو ۴ نباید در انتظار تغییرات شگرف در ظاهر سرفیس پرو ۴ باشیم.

در این راستا شایعات مختلفی نیز مبنی بر اینکه سرفیس پرو با صفحه‌ی نمایش ۱۴ اینچی عرضه خواهد شد، به گوش رسیده است. به نظر می‌رسد در صورت عملی شدن این موضوع باید این نسخه را به عنوان رقیب آیپد پرو اپل بدانیم.

قیمت

مایکروسافت سرفیس پرو ۳ را در بازه‌ی قیمتی ۷۹۹  دلار تا ۱٫۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌کند؛ در مورد سرفیس پرو ۴ نیز انتظار می‌رود همین سیاست در قبال قیمت رعایت شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات