مایکروسافت و اینتل با ۳۲ تبلت ویندوز ۸ به جنگ اپل می‌روند

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و اینتل برای تولید ۳۲ تبلت مختلف مبتنی بر ویندوز قصد دارند به نبرد به آیپد بروند و از این بازار سهم بگیرند.
تبلیغات

ویندوز 8 تا چند ماه دیگر به طور رسمی منتشر خواهد شد و بلافاصله پس از آن باید شاهد حضور تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل جدید مایکروسافت باشیم. اما شواهد نشان می‌دهد که مایکروسافت و اینتل خیلی جدی تر از آنچه فکر می‌کردیم به دنبال تصاحب بازار تبلت‌ها و رقابت با آیپد هستند. گفته شده که این دو کمپانی عزم‌شان را جزم کرده‌اند و با همکاری برخی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت کامپیوتر قصد دارند تا پایان امسال 32 مدل تبلت ویندوز 8 را راهی بازار کنند.

اپل چند سال قبل با ارائه iPad بازار تبلت را بنیان نهاد. حال پس از ارائه دو آیپد بعدی و همچنین تبلت‌های اندرویدی بی‌شمار همچنان این بازار به طور یک طرفه‌ای در دست آیپد اپل است. شرکت تحلیل بازار IDC برای آن که نمکی روی زخم رقبای آیپد پاشیده باشد، اخیرا اعلام کرد تبلت‌های اندرویدی در پی آن هستند که اپل را در بازار شکست دهند اما روند بازار نشان می‌دهد که این پروسه تا سال 2015 میسر نخواهد شد. ولی ممکن است به جای اندروید، ویندوز 8 بتواند معادلات اپل را به هم بریزد.

بنا به گزارش Digitimes از برخی منابعش در تایوان، مایکروسافت و اینتل به دنبال طرحی تبلت برای غلبه بر آیپد هستند. هر دو کمپانی بنا به شایعات در حال همکاری نزدیک با اولین تولیدکنندگان و تبلت‌های ویندوز 8 می‌باشند و امیدوارند بتوانند در بازار تبلت‌های هم قیمت آیپد قد علم کنند.

این منابع ادعا می‌کنند که کمپانی‌هایی چون Hewlett-Packard، Dell، Lenovo، Acer، Asustek Computer و Toshiba در مجموع در حال آماده سازی 32 مدل تبلت پی سی مبتنی بر ویندوز 8 هستند که تا پایان امسال عرضه خواهند شد. در راستای همین شایعات، این منبع ادعا می‌کند: لنوو تبلت‌هایی با قیمت کمتر از 300 دلار تولید خواهد کرد.

این مدل‌های ارزان قیمت به رقابت با تبلت‌های اندرویدی می‌پردازند، در حالی که مدل‌های بالای 300 دلار با آیپد رقابت خواهند کرد. بنا به گفته‌های منابع ناشناس Digitimes، اینتل حساب خاصی روی لنوو باز کرده و به خاطر موقعیت قوی آن در بازار تبلت در چین، نقش کلیدی برای اینتل در تصرف بازار تبلت‌ ویندوز 8 بازی خواهد کرد.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، باید منتظر تعداد زیادی تبلت ویندوز 8 باشیم. با این حال از این گزارش مشخص نیست که آیا این برنامه شامل تبلت‌های مبتنی بر پردازنده ARM نیز خواهد شد یا نه.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات