معرفی تبلت 7 اینچی گلکسی تب 2، Samsung Galaxy Tab 2 7.0

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ از نسل دوم Galaxy Tab پرده‌پرداری کرد که با تغییرات کم و قیمت پایین‌تر نسبت به نسل قبلی وارد بازار کند.
تبلیغات

تبلت ۷ اینچی گلکسی تب 2 سامسونگ مجهز به پردازنده 2 هسته ای 1 گیگاهرتز است و براساس آزمایشات انجام شده از نظر عملکرد بسیار روان است.

اگر قصد خرید یکی از تبلت های سامسونگ را دارید، ادامه مقاله را مطالعه کنید تا هنگام خرید، دچار سردرگمی در نام‌های مشابه گلکسی تب سامسونگ مانند مدل های Tab 7, 10.1, 8.9 و 7.7 نشوید.

مشخصات کلی 

تبلت سامسونگ گالاکسی تب 2 در سایز 7 اینچ، مجهز به پردازنده TI OMAP Dual Core با سرعت 1 گیگاهرتز می باشد. علاوه بر این برای کاهش قیمت تب 2، دوربین جلوی آن VGA می‌باشد.

قیمت معقول

حقیقتا ما هم با دیدن مشخصات این تبلت در نمایشگاه CES 2012 واقعا از استراتژی سامسونگ ناامید شدیم؛ البته به‌محض اینکه سامسونگ قیمت Galaxy Tab 2 را اعلام کرد و همه را گشفت زده نمود، ما نیز ناامیدی خود را فراموش کردیم. قیمت این تبلت تنها 250$ دلار است. البته هنوز هم از کیندل فایر 50 دلار گران‌تر است ولی این تبلت ۷ اینچی در نوع خود بسیار خوش‌قیمت است.

شبیه به 7.0 Plus ولی با کمی تغییر

samsung-galaxy-tab-2-7-3

ضخامت هر دو مدل مانند گالاکسی 7.7 کم است. رنگ بدنه Galaxy Tab 2، نقره‌ای تیتانیومی است. اسلات MicroSD این تبلت اجازه اضافه کردن 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را میسر می‌سازد. دوربین جلویی این تبلت VGA و دوربین پشتی آن 3 مگاپیکسلی و بدون فلش LED است.

samsung-galaxy-tab-2-7-2

یک داک کانکتور، دو اسپیکر، جک هوفون و میکروفون و سنسور نور بر روی بدنه این تبلت خودنمایی می‌کند. دکمه پاور و صدا نیز در طرف دیگر دستگاه، جا خوش کرده‌اند.

دوربین

دوربین این دستگاه خیلی عالی نیست ولی برای گرفتن عکس های معمول و در حد رفع نیاز، مناسب است. سامسونگ برای کاهش قیمت تبلت، از دوربین‌های ساده‌تری بر روی نسل جدید تبلت‌های خود بهره برده است.

عمر باتری

باتری این تبلت می‌تواند کل روز را دوام بیاورد، البته به شرطیکه با آن فعالیت‌های روزانه و معمولی را انجام دهید. از آنجایی که این تبلت تنها امکان اتصال به شبکه بی‌سیم Wi-Fi را دارد و پردازنده دو هسته ای آن نیز تنها 1 گیگاهرتز سرعت دارند، دوام زیاد باتری در آم معقول به نظر می‌رسد.

نرم‌افزار

samsung-galaxy-tab-2-7-5

خوشبختانه گالاکسی تب 2 مجهز به سیستم‌عامل ساندویچ بستنی یا اندروید ۴ است. سرعت وب گردی و مرور صفحه‌های وب در این تبلت سریع به نظر می‌رسد.

 علاوه بر این ویجت های سامسونگ به گونه ای طراحی شده‌اند که گویی در حال مشاهده صفحات یک مجله جذاب هستید. این ویجت‌ها اجازه بهره‌بری حداکثری از نمایشگر را ممکن می‌سازند. عملکرد تبلت جدا روان و کار کردن با آن لذت بخش است.

نمایشگر و عملکرد

رزولوشن نمایشگر TFT این تبلت 1024x600 پیکسل است. زاویه دید صفحه نمایش خوب بوده و رنگ‌ها در آن با کیفیت مناسبی نمایش داده می‌شوند. تبلت ۷ اینچی Galaxy Tab 2، قادر به نمایش تصویر Full HD است و از  GPS، Wi-Fi و بلوتوث 3.0 پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری TouchWiz این تبلت با سیستم‌عامل اندروید کاملا سازگار شده و بصورت نرم و روان اجرا می‌شود. ویدئوی زیر قسمتی از عملکرد تبلت را نمایش می‌دهد.

مقایسه قیمت‌ها

همانطور که اشاره شد، قیمت این محصول بسیار خوب است. البته قرار است در سه ماه دوم 2012 با رزولوشن نمایشگر بالاتر، دوربین 8 مگاپیکسل و پردازنده چهار هسته‌ای Tegra 3 و با همین قیمت 250 دلار عرضه شود.

البته طبق شایعات، گوگل هم قصد دارد تبلت جدید خود را با قیمتی بین 150 تا 200 دلار به بازار عرضه کند. این درحالی است که آمازون هم قصد دارد نسخه جدیدی از کیندل فایر را به زودی معرفی کند. طبق گزارشات تبلت Galaxy Tab 2  از 22 آوریل (کمتر از ۱۰ روز دیگر) وارد بازار جهانی می‌شود. امیدواریم بتوانیم به زودی آن را به صورت کامل و دقیق‌تر برای شما کاربران بررسی کنیم.

نظر شما در مورد این تبلت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات