مایکروسافت برای آیپدهای اپل، یک کاور جدید آماده می‌کند

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت، کاور جدیدی را برای تبلت آیپد اپل با نام «تاچ کاور» آماده کرده است که احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت پذیرفته که در بازار گوشی‌های هوشمند، جایی برای محصولات این شرکت نیست و همین موضوع باعث شده تا روی عرضه برنامه‌های محبوب خود برای سیستم‎عامل آی‌او‌اس و اندروید متمرکز شود. هرچند، به‌نظر می‌رسد که عدم خودباوری مایکروسافت به بازار تبلت‌ها نیز سرایت کرده و به همین جهت، مایکروسافت به طراحی کاور جدیدی برای تبلت‎های آپید روی آورده است. 

در ماه آوریل، مایکروسافت تعداد فایل متنی با فرمت PDF مربوط به محصولات مجهز به باتری لیتیوم را در وب‎سایت خود آپلود کرده است که بیشتر آن‏‌ها به محصولات این سازنده مانند هولولنز، سرفیس بوک، پک باتری برای ایکس‌باکس و ده‌ها گوشی موبایل مربوط می‎شود. اما یکی از این محصولات از بقیه بیشتر جلب‌توجه می‏‌کند؛ آن‏طور که پیداست، مایکروسافت یک کاور جدید را برای تبلت‏‌های اپل توسعه می‎دهد.

به کاور جدید مایکروسافت برای تبلت‌‏های آیپد با نام «Touch Cover» اشاره شده و شماره مدل آن نیز، ۱۷۱۹ است. با این‏‎حال، مشخص نیست که کاور جدید مایکروسافت، چگونه خواهد بود یا چه کاربردهای خاصی را در اختیار کاربران قرار می‎دهد؛ زیرا این فایل PDF، شامل هیچ تصویر، طرح مفهومی یا رندری از تاچ کاور نیست.

با این‎حال، فایل پی‌دی‌‏اف مربوط به این کاور بررسی شده است و به‌‏نظر می‏‌رسد که تاچ کاور مایکروسافت برای تبلت‎های آیپد، از یک باتری لیتیوم با ظرفیت کم استفاده خواهد کرد. به همین جهت، گمان می‎رود که کاور جدید مایکروسافت به یک صفحه‌کلید بی‌‏سیم نیز مجهز شده باشد. انتخاب نام «تاچ کاور» برای کیس‌های مربوط به تبلت آیپد، چندان جدید نیست؛ مایکروسافت پیش‎تر نیز تعدادی کیس‌ را برای تبلت‌های سرفیس در گذشته عرضه کرده است که از صفحه‏‌کلید استفاده می‌‏کند.

اینکه آیا مایکروسافت تصمیم به عرضه تاچ کاور برای تبلت‌های آیپد دارد یا خیر؛ هنوز مشخص نیست. اما در طی چند سال اخیر، همکاری مایکروسافت و اپل افزایش یافته است. این موضوع در نهایت، باعث شد تا مجموعه آفیس در سال ۲۰۱۴ برای گوشی‌های آیفون و تبلت‎های آیپد منتشر شود. به همین جهت، استفاده کاور برای این برنامه‌‏ها که استفاده از آن‏‌ها با صفحه‎‏کلید راحت‏‌تر است، تجربه بهتری را به کاربران تبلت‌‏های آیپد انتقال می‏‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات