بررسی احتمالات در مورد مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت سرفیس پرو 4 مایکروسافت

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت هموراه در  حال بهبود بخشیدن به تبلت‌های سرفیس خود نسبت نسل پیشن آنها است، از این‌رو انتظار می‌رود سرفیس پرو ۴ مایکروسافت یک محصول خاص و استثنائی باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات فنی، تاریخ عرضه و احتمالات مطرح شده در مورد این محصول بپردازیم.
تبلیغات

با توجه به اینکه هر نسل از تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت در مقایسه با گذشته پیشرفت خوبی داشتند، از این‌رو انتظارات در مورد نسل جدید سرفیس مایکروسافت بسیار بالا است. مایکروسافت سرفیس پرو ۲ را به‌عنوان تبلتی روانه‌ی بازار کرد که در مقایسه با سایر تبلت‌های موجود در بازار، مخصوصا آیپد می‌توانست وظایف بسیار بیشتری را برعهده بگیرد. مایکروسافت در ادامه با عوض کردن سیاست خود، به جای تبلت‌ها در بازار، مک بوک ایر را هدف قرار داد.

مایکروسافت در زمان معرفی سرفیس پرو ۳، شعار جالبی را مورد استفاده کرد. این کمپانی از سرفیس‌پرو ۳ به‌عنوان تبلتی یاد کرد که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود. سرفیس پرو ۳ در مقایسه با مک بوک ایر سبک‌تر است، از وجود صفحه‌ی نمایش لمسی به‌همراه قلم استایلوس مناسب برای یادداشت‌برداری بهره می‌برد. در مقابل عمر باتری این محصول متوسط است و تایپ کردن با کیبورد آن نیز به راحتی تایپ کردن با یک کیبورد فیزیکی نیست.

اما با نگاهی به آینده، سرفیس پرو ۴ را می‌توان یک محصول فوق‌العاده خواند. ترکیب پردازنده‌های سری Core M برادول اینتل با ویندوز ۱۰ این قدرت را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد تا یک محصول هیبریدی فوق‌العاده خوب را برای رقابت با تبلت‌ها و اولترابوک‌های بازار روانه‌ی میدان کارزار کند.

SurfaceInt 1

براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده مایکروسافت نسل جدید سرفیس پرو یا به بیان بهتر سرفیس‌پرو ۴ را در بازه‌ی زمانی بین ماه مارس تا اکتبر روانه‌ی بازار خواهد کرد و بازه‌ی قیمتی این محصول نیز بین ۶۶۰ تا ۱٫۴۷۰ دلار خواهد بود.

زمان عرضه‌ی سرفیس پرو ۴

گمانه‌های مطرح شده حکایت از این دارند که مایکروسافت سرفیس پرو ۴ را اکتبر سال جاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. ردموندی‌ها نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را نیز در این ماه منتشر خواهند کرد و از این رو به احتمال بسیار زیاد، سرفیس پرو ۴ را باید اولین محصولی خواند که همراه ویندوز ۱۰ بصورت پیش فرض روانه‌ی بازار خواهد شد.

یکی از گمانه‌های که بعید به نظر می‌رسد رنگ واقعیت به خود بگیرد، احتمال معرفی سرفیس پرو ۴ را در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان بازی یا همان GDC 2015 خوانده است. از جمله‌ی مطرح کنندگان چنین احتمالی می‌توان به Christian Times اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این وب‌سایت، مایکروسافت اخیرا قیمت سرفیس‌پرو‌ ۳ خود را به اندازه‌ی ۱۰۰ دلار کاهش داده که می‌توان این موضوع را نشانه‌ی معرفی نسل جدید آن خواند.

طراحی سرفیس پرو ۴

سرفیس پرو ۳ با صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی را باید جزو بزرگ‌ترین تبلت‌های موجود در بازار به شمار آورد. همچنین این تبلت بزرگ‌ترین تبلتی است که مایکروسافت روانه‌ی بازار کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Design & Trend که برگرفته از cnBeta است، سرفیس پرو ۴ در دو اندازه‌ی ۱۲ و ۱۴ اینچی روانه‌ی بازار خواهد شد. عرضه‌ی دو نسخه از سرفیس پرو ۴ را باید برای مقابله با آیپد پرو اپل خواند که احتمال در فصل پاییز روانه‌ی بازار خواهد شد.

SurfaceInt 2

طراحی تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت همیشه تحسین بسیاری از کاربران و کارشناسان را برانگیخته است، از این‌رو احتمال اینکه مایکروسافت از مسیر پیشین خود برای طراحی خارج شود، بسیار دور از ذهن است. شاید بهترین دلیل برای اثبات این ادعا، سخنان برایان هال، مدیر بخش تولید سرفیس‌های مایکروسافت باشد که در قالب پستی در وبلاگ سرفیس منتشر شده است. براساس سخنان وی، می‌توان لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ را در نسل بعدی این محصول نیز مورد استفاده قرار داد.

وی در این خصوص گفت:

ما لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ را با در نظر گرفتن نقشه‌ی راه طراحی مایکروسافت برای سرفیس پرو توسعه داده‌ایم، بطوریکه می‌توان از این لوازم جانبی در نسل آتی این تبلت نیز استفاده کرد.

از جمله‌ی لوازم جانبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تایپ کاور‌های سرفیس پرو ۳آداپتور برق، آداپتور اترنت و سایر لوازم جانبی زیرساختیداک سرفیس پرو ۳

این اظهار نظر را می‌توان به تحکیم مواضع مایکروسافت در زمینه‌ی تولید سرفیس و بهبود برند سرفیس نیز تعمیم داد.

در کنار پیروی از طراحی نسل‌های پیشین سرفیس، استفاده از نسل پنجم پردازنده‌های سری Core M نیز امکان باریک‌تر کردن نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت را میسر خواهد کرد، چراکه نبود لزوم استفاده فن، منجر به حذف این ماژول سخت‌افزاری و در نتیجه بهبود طراحی این تبلت می‌شود.

شاید در کنار عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ مایکروسافت شاهد معرفی نسخه‌ی مینی سرفیس نیز باشیم که در سال‌های اخیر همواره‌ی شایعه‌ی رونمایی و عرضه‌ی آن منتشر شده بود.

مشخصات فنی سرفیس پرو ۴

انتظار می‌رود سرفیس‌پرو ۴ نیز همچون نسل پیشین این محصول به‌همراه حافظه‌های داخلی ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۰۰ گیگابایت روانه‌ی بازار شود. البته عرضه‌ی سرفیس پرو ۴ به‌همراه حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی چندان دور از ذهن نیست.

SurfaceInt 3

همانطور که اشاره کردیم این تبلت احتمالا با یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲٫۱۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی‌ رم و همچنین نسل پنجم از تراشه‌های برادول روانه‌ی بازار خواهد شد.

نظر شما در خصوص تبلت مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات