آیا آیپد پرو می‌تواند وضعیت فروش تبلت‌های اپل را بهتر کند؟

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
فروش آیپد در سراشیبی سقوط افتاده است. تبلتی که شروعی طوفانی داشت حال سال به سال فروش کمتری را تجربه می‌کند. با این حال تیم‌کوک، مدیر عامل اپل، این موضوع را نمی‌پذیرد و این کاهش فروش را موقتی می‌داند. چند وقتی است شایعه ساخت و عرضه آیپد بزرگ ۱۲.۹ اینچی مطرح شده، آیا این تبلت بزرگ می‌تواند فروش اپل و تبلت‌ها را دست‌خوش تغییر کند؟
تبلیغات

یکی از تحلیل‌گران دقیق و آشنا با موقعیت اپل با نام مینگ-چای کو از موسسه KGI Securities اصلا به نجات بخشی آیپد پرو اعتقادی ندارد و می‌گوید تا سال ۲۰۱۵ فروش آیپد‌های اپل حتی تا ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

این تحلیلگر در یادداشتی که در روز جمعه از وی منتشر شده، فروش آیپد در سال جاری میلادی را تنها ۴۵ میلیون واحد پیش‌بینی کرده است. این مقدار دقیقا با افت فروش ۳۰ درصدی آیپد نسبت به فروش سال ۲۰۱۴ برآورد می‌شود.  

اما آیپد پرو یا پلاس ۱۲.۹ یا ۱۲.۲ اینچی می‌تواند در این مسیر معجزه‌ای به وجود آورد؟ «کو» بر این باور است که یک آیپد ۱۲.۹ اینچی نمی‌تواند «کمک معنا‌داری» به مقدار فروش برساند. او همچنین باور دارد دومین افت فروش محسوس تبلت اپل در سه ماهه دوم با ۵۲.۷ درصد و رسیدن تعداد فروش آیپد به ۱۰.۱ میلیون واحد صورت می‌گیرد و پس از آن سومین سقوط فروش در سه ماهه سوم با رسیدن تعداد فروش به ۷ یا ۸ میلیون واحد ادامه پیدا می‌کند.

این عدد‌ها برای محصولی که اپل خود آن را پایه گذاری کرده بسیار بد به حساب می‌آیند اما کو در این زمینه پیش‌بینی‌های بسیار دقیقی داشته است. برای مثال مینگ چای کو در سه ماهه قبل تعداد آیفونی که اپل خواهد فروخت را بهتر از همه تحلیلگران با مقدار ۷۳ میلیون پیش‌بینی کرد؛ که در واقع اپل ۷۴.۵ میلیون آیفون را توانست به فروش برساند. این مقدار واقعی با مقدار پیش‌بینی این تحلیلگر بسیار نزدیک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات