سه تَن از مهندسان اسبق گوگل، تبلتی شبیه به سرفیس‌ مایکروسافت تولید کردند

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سه تن از مهندسان گوگل که سابقه‌ی فعالیت در پروژه‌هایی همچون نقشه‌ی گوگل و موتور جستجوی گوگل را در کارنامه دارند، تبلتی را مشابه سرفیس مایکروسافت طراحی و تولید کرده‌اند.
تبلیغات

جرمی ژو، دیوید کو و بن لوک که هر سه از مهندسان سابق گوگل هستند، اولترابوکی را در کمپانی خود، Jide technology طراحی و تولید کرده‌اند که بسیار شبیه به سرفیس مایکروسافت است. کمپانی مورد نظر در سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف تولید انواع تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تاسیس شده است. نتیحه‌ی اولین تلاش این کمپانی تولید اولترابوکی است که از وجود یک کیبورد مغناطیسی و همچنین یک استند در پشت تبلت بهره می‌برد که آن را بسیار شبیه به سرفیس مایکروسافت کرده است. این کمپانی نوپا به طراحی یک تبلت جدید بسنده نکرده و سیستم‌عامل جدیدی را نیز برای این تبلت با عنوان Remix OS توسعه داده است. سیستم‌عامل مورد نظر نیز در برخی موارد بسیار شبیه به سیستم‌عامل مایکروسافت است و اپلیکیشن‌هایی چون کلاینت ایمیل یک کپی کامل از مایکروسافت است.

RemixInt

تبلت مورد نظر از صفحه نمایش 11.6 اینچی بهره می برد و سیستم عامل آن سفارشی شده از اندروید است که ظاهر آن برگرفته از اندروید آبنبات چوبی و رابط کاربری مترو مایکروسافت است. رزولوشن صفحه‌ی نمایش این تبلت فول اچ‌دی است و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازنده‌ی تگرا ۴ انویدیا در آن تعبیه شده است. این تبلت برای شارژ شدن از درگاه چهار پین پشتیبانی می‌کند. این تبلت قادر است اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کند و همچنین امکان مالتی ویندو هم در آن وجود دارد. (چیزی شبیه به مالتی ویندو در گلکسی نوت سامسونگ) 

کمپانی جاید برای عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت تبلت رمیکس در آمریکا با قیمت ۳۴۹ دلار برنامه‌ریزی کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات