واکوم از تبلت Cintiq 27QHD برای حرفه‌‌ای‌ها رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تا پیش از این، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش سازگار با قلمِ واکوم، Cintiq 24HD بود اما این کمپانی در CES 2015 مدل جدید Cintiq 27QHD را رونمایی کرده است که از یک صفحه نمایش ۲۷ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد.
تبلیغات

 واکوم یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های توسعه دهنده‌ی فناوری‌های مرتبط با صفحه‌های دیجیتایزر و قلم‌های هوشمند است که بین طراح‌ها و افرادی که از قلم دیجیتال بهره می‌برند، محبوبیت خاصی دارد. برخی از محصولاتی که به صفحه نمایش دیجیتایزر و قلم استایلوس مجهز می‌شوند مانند گلکسی ‌نوت‌های سامسونگ از فناوری این شرکت بهره می‌برند. اما این کمپانی خود نیز تبلت‌های اختصاصی تولید می‌کند که بیشتر توسط طراح‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدیدترین تبلت این شرکت با نام Cintiq 27QHD در واقع بیشتر شبیه به یک کامپیوتر بدون کیس ۲۷ اینچی است که از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و قادر است ۱.۰۷ میلیون رنگ را به نمایش درآورد. این نمایشگر از نظر دقت نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و قادر است طیف رنگی استاندارد ادوبی را تا ۹۷ درصد پوشش دهد. دقت نمایش رنگ‌ها برای طراح‌ها و افرادی که بر روی عکس و چاپ کار می‌کنند، اهمیت دارد.

wacom1

دکمه‌های ExpressKeys از لبه‌ی صفحه به روی ریموت کنترل جای گرفته‌اند تا کاربر هر جایی از صفحه که مایل بود آن‌ها را قرار دهد.

شیشه‌ی روی صفحه نمایش لب-به-لب است و کل سطح صفحه را می‌پوشاند. قلم استایلوس بکار گرفته شده در این تبلت قادر است تا ۲۰۴۸ سطح فشار را تشخیص دهد.

این تبلت دارای یک استند است تا بتوانید زاویه‌ی آن را تا ۲۰ درجه تغییر دهید.

واکوم قیمت ۲۳۰۰ دلار را برای Citiq 27QHD در نظر گرفته است. مدل‌های ۱۳ و ۲۲ اینچ این محصول نیز با قیمت ارزان‌تر در دسترس قرار خواهند گرفت.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات