طبق کالبد شکافی iFixit، آیپد جدید اپل از قطعات آیپد ایر ۱ و ۲ ساخته شده است

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
iFixit پس از کالبد شکافی آیپد جدید اپل، بخش‌هایی از آیپد ایر 1 و آیپد ایر ۲ را در آن یافته است.
تبلیغات

شرکت iFixit طبق آیین همیشگی، اقدام به کالبد شکافی جدیدترین آیپد اپل کرده است که هفته‌ی گذشته معرفی شد. با این کالبد شکافی می‌توان نگاه دقیق‌تری به قطعات داخلی استفاده‌شده در آن داشت. همراه زومیت باشید.

بزرگ‌ترین تفاوت آیپد جدید با نسخه‌های قبلی مربوط به تراشه‌ی A9 آن است که در آیفون 6 اس و آیفون SE استفاده شده است. اما علاوه‌ بر این، تغییرات دیگری هم در آیپد جدید وجود دارد.

به عنوان مثال، آیپد جدید ضخیم‌تر از iPad Air 2 است که جایگزین آن شده و تقریبا ضخامتی برابر با آیپد ایر 1 دارد. این کار باعث افزایش اندازه‌ی باتری شده است. باتری ۳۲.۹ وات ساعت آیپد جدید ظرفیت بیشتری از باتری آیپد ایر 2 دارد و تقریبا مشابه با باتری موجود در آیپد ایر اصلی است.

مقاله‌های مرتبط:

    همچنین آیپد جدید از همان سرهم‌بندی صفحه نمایش آیپد ایر اول بهره می‌برد. یعنی در آیپد جدید هم، خود نمایشگر و واحد تبدیل به دیجیتال (digitizer) جدا از هم هستند. این مورد یک برگ برنده برای قابلیت تعمیر پذیری محسوب می‌شود و می‌توان هر بخش را به‌طور مستقل در آیپد جایگذاری کرد. جنبه‌ی منفی مورد یادشده، وجود یک شکاف هوا بین شیشه و صفحه نمایش آیپد جدید است که در مدل‌های قدیمی آیپد هم وجود داشت اما در آیپد ایر ۲ رفع شده بود.

    از دیگر موارد جزئی می‌توان به عدم وجود سوییچ حالت بی‌صدای کشویی در سمت کناری که مشابه با مدل‌های آیپد پرو است، اشاره کرد. تاچ‌آیدی (TouchID) این آیپد مربوط به آیپد ایر ۲ است و پنجره‌ی مشبک بلندگو و میکروفون آن به میزان اندکی بازطراحی شده است. هفتمین نسل از آیپد اپل با قیمت پایه‌ی ۳۲۹ دلار به فروش می‌رسد.

    آیپد جدید اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات