تبلت های گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 سامسونگ رونمایی شدند

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ دستگاه‌های گلکسی بوک ۱۰ و گلکسی بوک ۱۲ را به عنوان رقبایی برای سرفیس مایکروسافت رونمایی کرد.
تبلیغات

سال گذشته، سامسونگ دستگاهی موسوم به گلکسی تب‌پرو اس را عرضه کرد؛ دستگاهی مبتنی بر ویندوز ۱۰ که از بسیاری جهات در ساخت آن از محصولات سرفیس مایکروسافت الهام گرفته شده بود. اما اکنون سامسونگ قصد عرضه‌ی دو تبلت جدید را دارد که از بسیاری جهات، بهبودهای زیادی تجربه کرده‌اند. این کمپانی لحظاتی پیش از تبلت‌های جدید خود در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

گلکسی بوک ۱۰ و گلکسی بوک ۱۲ جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند و به همراه قلم استایلوس و کیس مبتنی بر کیبورد عرضه می‌شوند. طراحی هر دو دستگاه بسیار ظریف و زیبا است و در ساخت آن‌ها از آلومینیوم استفاده شده است. سامسونگ این دستگاه‌ها را در دو مدل وای‌فای و ‌ال‌تی‌ای عرضه خواهد کرد. 

galaxy book / گلکسی بوک

گلکسی بوک ۱۰ از نمایشگر ۱۰.۶ اینچی با پنل LCD و رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و سامسونگ در آن از پردازنده‌ی نسل هفتمی Core m3 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز استفاده کرده است. در حالی که نسخه‌ی ۱۲ اینچی این تبلت از نمایشگری با پنل Super AMOLED و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ و پردازنده‌ی نسل هفتمی Core i5 اینتل با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز بهره می‌برد. ضمن آنکه نمایشگر این تبلت ۱۲ اینچی نسبت به برادر کوچک‌تر خود از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. هر دو دستگاه از اتصال ال‌تی‌ای Cat.6 نیز پشتیبانی می‌کنند.

مدل ۱۰.۶ اینچی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC با قابلیت ارتقاء از طریق درگاه میکرو‌اس‌دی عرضه خواهد شد. این تبلت به یک پورت USB نوع C مجهز شده است، ضمن آنکه امکان شارژ سریع باتری ۳۰.۴ واتی آن وجود دارد. این مدل تنها از یک دوربین جلو با سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی بوک / galaxy book

اما مدل ۱۲ اینچی تبلت را می‌توان در دو مدل با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی اس‌اس‌دی ۱۲۸ گیگابایتی یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اس‌اس‌دی سفارش داد، ضمن آنکه دوربین عقب و جلوی این تبلت از سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. این تبلت از دو پورت USB نوع C، یک درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی و باتری ۳۹.۰۴ واتی با قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد.

هر دو تبلت امکان پخش ویدیو 4K دارند و اپلیکیشن‌هایی مانند Samsung Notes ،Air Command و Samsung Flow به صورت پیش‌فرض روی ‌‌آن‌ها نصب شده است. تبلت‌های جدید سامسونگ امکان تجربه‌ی نسخه‌ی کامل و دسکتاپ مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت را فراهم می‌کنند.

گلکسی بوک / galaxy book

سامسونگ در حال حاضر قیمت و زمان عرضه‌ی تبلت‌های گلکسی بوک خود را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات