اپل درصدد عرضه تبلت 10.5 اینچی در سال ۲۰۱۷ است

جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش جدیدی که برگرفته از اطلاعات چرخه‌ی تولید محصول در تایوان است، اپل تبلت جدیدی را با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

گزارش جدید منتشرشده با اطلاعات کسب‌شده از چرخه‌ی تولید محصولات اپل در تایوان، نشان از تولید تبلت ۱۰.۵ اینچی توسط اپل برای رونمایی در سال ۲۰۱۷ میلادی دارد. این تبلت با در نظر گرفتن کاربردهای آموزشی و تجاری تعریف شده است و به‌عنوان عضو جدید خانواده‌ی آیپد‌های اپل راهی بازار خواهد شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این تبلت با بهره‌گیری از تراشه‌ی A10X معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود تولید انبوه آیپد ۱۰.۵ اینچی اپل از ماه آینده‌ی میلادی آغاز شود.

اطلاعات جدید نشان از این دارند که آیپد‌های ۱۰ اینچ و بزرگ‌تر اپل، در میان مشتریان سازمانی و بخش آموزش ایالات متحده‌ محبوبیت بالایی دارند. با توجه به اینکه تبلت ۹.۷ اینچی از نظر سایز، کوچک و نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی نیز بسیار گران‌ است، از این‌رو عرضه‌ی یک تبلت ۱۰.۵ اینچی می‌تواند خلأ موجود را پر کند.

در هفته‌های اخیر شایعات زیادی مطرح شده است که نشان از تلاش اپل برای تولید یک تبلت ۱۰ اینچی داشت. تحلیل‌گران Barclays نیز با انتشار گزارشی مدعی شده بودند که اپل در حال کار روی تبلتی ۱۰.۹ اینچی بدون حاشیه است تا آن را در کنار نمونه‌های ۹.۷ و ۱۲.۹ اینچی خود قرار دهد. همچنین باید به خبر سایت ژاپنی Mac Otakara نیز اشاره کرد که خبر از یک آیپد پرو ۱۰.۱ اینچی برای عرضه در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی داده بود.

مینگ چی کو نیز در ماه آگوست با انتشار گزارشی عرضه‌ی چنین تبلتی را با بهره‌گیری از تراشه‌ی A10X نوید داده بود. همچنین KGI در گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که اپل در نظر دارد نسخه‌ای ارزان‌تر از آیپد ۹.۷ اینچی خود را راهی بازار کند که هدف از آن رقابت با تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار است.

انتظار می‌رود اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ بیش از دو میلیون دستگاه از تبلت ۱۰.۵ اینچی خود را راهی بازار کند که بر این اساس کل تبلت‌های ۱۰.۵ اینچی عرضه‌شده به بازار در طول سال آینده‌ی میلادی به ۵ تا ۶ میلیون دستگاه خواهد رسید.

از جمله‌ی تغییرات انقلابی مورد انتظار در آیپد‌های اپل باید به استفاده از پنل OLED اشاره کرد که کو عرضه‌ی آن‌ها را برای سال ۲۰۱۸ میلادی پیش‌بینی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات